Még mindig rengetegen bedőlnek az ősi facebook-os átverésnek. A Tesla Hungary álnevű oldal által "felajánlott" nyeremény Teslára 10 óra alatt 17 ezren pályáztak. Ők mind potenciális célpontjai a csalóknak és a politikai méregkeverőknek.
Nem tudjuk, érdemes-e elmagyarázni századszorra, miért ne dőljünk be egy olyan remek facebook-os ajánlatnak, amit egy névtelen, elérhetőség nélküli valaki tesz és amiben szinte hihetetlen nyereményt ígérnek? Mert hogy a Tesla Hungary névjegye üres (pontosabban "Tesla inc usa" szerepel benne).
A március elsején elindított oldal legelső bejegyzése már egy fekete TESLA Model S 75D nyolc napon belüli kisorsolásával kecsegtet. Nagyvonalúan nézzük el a bejegyzés csapnivaló helyesírását és azt is, hogy a sorsolás helye "budapest". De mit is kér a "Tesla Hungary" a 25 milliós autóért cserébe? Hát azt, hogy kedveljék a Tesla Hungary-t és osszák meg a bejegyzést.
Ezt már 17 ezren megtették, 21 ezer megosztás árasztotta el a hazai Facebook falakat, mindössze 10 órán belül. Ez pedig szomorú adat, mert azt jelzi, hogy nagyon sokan vannak, akik a józan paraszti észt azonnal a kukába vágják, ha jön egy kecsegtető ajánlat. Mert mi van, ha igaz és csak ezért nem nyerik meg, mert hallgattak az olyan károgókra, mint mi?
Mi viszont szeretnénk már olyan emberrel találkozni, aki megnyerte a Facebook-on felajánlott, piros masnival átkötött megunt BMW-t, iPhone-t, i7-es processzorral felszerelt notebook-ot, amiért nem kellett mást tenni, csak megosztani és lájkolni egy oldalt? De azok is jelentkezhetnek, akiknek négy nap alatt nőtt 7 centimétert a péniszük egy kétezer éves, eddig eltitkolt kínai recept alapján készült tablettától, vagy egy hét alatt megtanultak egy idegen nyelvet magolás nélkül egy új módszer alapján.
Még mindig biztosak vagyunk abban is, hogy ha három hónapos befektetésre kínálnánk 85 százalékos kamatot a kétmillió forintnál nagyobb befizetett összegre, akkor kígyózó sorok állnának az irodánk előtt.
De miért éri meg a "Tesla Hungary"-hoz hasonló kamu oldalakat létrehozni a Facebook-on? A válasz egyszerű: olyan hiszékeny embereket gyűjtenek, akik később jó eséllyel rávehetők valamilyen vásárlásra. A "Tesla Hungary" oldal néhány napon belül átalakul valamilyen más márka kedvelői oldalává, amiről az eredetileg Teslát kedvelők természetesen nem értesülnek. Legfeljebb zavartan vakarják a fejüket, amikor észreveszik, hogy ők valamikor lájkolták a "Tiritarka Körömcipők" oldalt, vagy az "Elegem van a korai magömlésből" gyógynövény-forgalmazó oldalát.
Az oldal kedvelői ráadásul maguk ragasztanak a saját homlokukra egy villogó "hiszékeny vagyok!" matricát, ami sok ügyeskedő számára maga az aranybánya. Elég megnézniük, ki írta ki, hogy "osztva, lájkolva!", majd ezekből az emberekből egy külön adatbázist készíteni és máris ki lehet adni a marketingeseknek, hogy hívják, keressék őket "kecsegtető" ajánlatokkal.
(Néhány éve egy magyar troll töltött fel iPad képeket azzal a szöveggel, hogy a megosztók között kisorsolja azokat. Mármint a képeket. Aki nyerni akart, annak be kellett írni a megosztás mellé, hogy "I'm asshole - osztva!". Az asshole szó jelentése seggfej, buta ember. Vajon volt, aki megosztotta? Természetesen, ezernél többen éltek a remek lehetőséggel...)
De az is lehet, hogy ezt is csak mi képzeljük, hogy ez bárkit zavarhat. Mindenesetre várjuk a március 9-ét és örömmel adunk hírt arról, ha valamelyik lájkoló megnyerte a Teslát.. Kérjük jelentkezzen, hogy élőben kérhessünk bocsánatot a hitetlenkedésünkért!
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.