2017. július 31.

Telefonos átverés: a NAV nem kér bankszámlaszámot és privát adatot telefonon

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közleményben határolódott el a telefonos csalóktól, akik a NAV nevében kértek bizalmas adatokat.

Egy adózó bejelentése szerint valaki a Nemzeti Adó- és Vámhivatal nevében telefonál és bankszámla-adatokat kér. A telefonban egy udvarias hang közli az ügyféllel, hogy túlfizetése van az adóhivatalnál, de ezt csak nevének és bankszámlaszámának megadását követően tudják utalni.

A NAV telefonon soha nem értesíti ügyfeleit, és soha nem kér bankszámlaszámot, vagy egyéb bizalmas adatot! Kérjük, hogy ha valaki ilyet tapasztal, haladéktalanul tegyen bejelentést a NAV bármelyik igazgatóságán, ügyfélszolgálatán, és semmiképpen se adja meg adatait!

Az ebből eredő kellemetlenségekért a NAV nem vállal felelősséget, mert a hivatal kizárólag ügyfélkapun, postán, illetve folyószámla-kivonaton értesíti az adózókat a túlfizetésekről.

Az OTP nevében a neten halásznak zavarosban a csalók

Az alábbi szöveget nem az OTP Bank küldte el ügyfeleinek. Az alkalmazást ne töltse le telefonjára, ne adjon meg adatokat a megnyíló felületen. Az OTP Bank csak megbízható, hivatalos mobil alkalmazás áruházakban teszi közé az alkalmazásait. Saját adatainak védelme, biztonsága érdekében, kérjük NE kattintson az alábbi felhívásban szereplő linkre!

Tisztelt Ügyfelünk! Felhívjuk figyelmét, hogy az OTP Magyarország Zrt. Felügyeleti Bizottság kérésére, adatkezelési és adatvédelmi okokból szükséges mobileszközének regisztrációja a rendszerünkben, mivel a telefonszolgáltatók részéről úgynevezett biztonsági rés lehetőséget ad arra, hogy a rendszert támadók lemásolják a SIM kártyájukat és Ön helyett a támadó kapja meg az utaláshoz tartozó SMS kódot, ezzel az Ön tranzakciói illetéktelenek kezekbe juthatnak, ha nem teszi meg a szükséges lépéseket. FIGYELEM A LINKET CSAK TELEFONRÓL TUDJA MEGNYITNI! A Folytatáshoz Kattintson IDE Üdvözlettel: OTP Bank Magyarország

A csalók épp a biztonsági figyelmeztetéshez hasonlító szöveggel próbálják adatait megszerezni, ám a szöveg nem az OTP Bank által hivatalosan kiadott tájékoztatás. Legyen körültekintő, ne reagáljon az ehhez hasonló megkeresésekre!

Ha nem biztos abban, hogy ki küldte Önnek a szöveget, kérjen segítséget az OTP Bank ügyfélszolgálatán a (+36 1/20/30/70) 3 666 666 telefonszámon.

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.