TISPOL: Buszok és kamionok fokozott ellenőrzése az EU-ban egy héten át
Egy héten keresztül - 2019. február 18. és 24. között - a tehergépkocsik és autóbuszok forgalmát ellenőrzik a rendőrök Európa 28 országában, közöttük Magyarországon is.
Idén az első nemzetközi közúti ellenőrző akció veszi kezdetét február 18-án. A TISPOL (Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata) éves ellenőrzési terve alapján 2019. február 18. és 24. között kerül sor a „European Operation Truck&Bus” kampány végrehajtására. A közlekedésbiztonsági akció – nevének megfelelően – kifejezetten a tehergépkocsik és az autóbuszok forgalmának felügyeletére irányul, és várhatóan 28 országban lesznek fokozott ellenőrzések.
A magyar rendőrség – amely 15 éve teljes jogú tagja a TISPOL szervezetének – részt vesz a fokozott ellenőrzés végrehajtásában, melyek hazánkban is a jelölt héten, hétfő reggeltől vasárnap estig tartanak.
Az ellenőrzések során a rendőrök és az együttműködő közúti ellenőrök együtt vizsgálják a szükséges személyi és menetokmányok meglétét, a járművezető vezetési alkalmasságát, a jármű műszaki állapotát, a szociális előírások megtartását, a rakomány rögzítésének biztonságos voltát stb. Az ellenőrzések mind a magyar, mind pedig a külföldi hatósági jelzéssel közlekedő gépjárművekre kiterjednek.
A rendőrség a TISPOL „European Operation Truck&Bus” ellenőrzés során a Nemzeti Közlekedési Hatóság mellett az Országos Polgárőr Szövetséggel is együttműködik. Az ellenőrzések eredményéről a későbbiekben tájékoztatást adunk.
Háttér
Bár hazánkban a baleseti statisztikák tanúsága szerint a személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleseteknek a tehergépjármű vezetők a 8-9%-át, az autóbusz vezetők pedig mindössze az 1%-át okozzák, ezeknek a nagy méretű és tömegű járműveknek az időszakonkénti fokozott ellenőrzése mégis indokolt.
Köztudomású, hogy a tehergépkocsik és az autóbuszok közlekedésének jelentős kockázata van. Ennek egyik oka, hogy a nagy tömeget képviselő járművekkel való ütközés (vagy az általuk történő elütés) során a sérülési, illetve halálozási kockázat jelentősen nagyobb. A második magas kockázati tényező kifejezetten az autóbuszokra vonatkozik, amelyek személyszállítási célt szolgálnak, ezért ütközéskor, árokba boruláskor, ill. egyéb baleset bekövetkezése esetén a sérülések tömegesen fordulhatnak elő. Ennek megfelelően autóbusz baleset esetén a tömegszerencsétlenségek, illetve halálos tömegszerencsétlenségek előfordulási gyakorisága nagyobb.
Képeink illusztrációk.
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.