Szerző: 112Press 2019. augusztus 22.

Műszaki hibás, külső sávban megálló Skodát tört totálkárosra egy kisáruszállító az M86-os autóúton

A cseh rendszámú Skoda műszaki hiba miatt állt meg az autóút külső sávjában, Rábakecölnél. Az utasok még ki tudtak szállni, mielőtt az érkező kisáruszállító a hátsó ülésekig rombolta a személyautót.

Személyi sérülés nélküli baleset történt az M86-os autóúton, Rábakecölnél, a Győr felé vezető oldalon. Egy cseh rendszámú Skoda műszaki hiba miatt megállt, azonban a sofőr nem kormányozta a padkára a járművét, hanem az autó a külső sávban állt. Gyorsforgalmi utakon ez nem számít életbiztosításnak.
 
 
Az autóban három férfi és egy fiú utazott. Ők fényvisszaverő mellényben kiszálltak az autóból, majd a szalagkorlát mellé álltak. Ez volt a szerencséjük.
 
DSC_0389
 
Egy magyar rendszámú kisáruszállító nem sokkal később nagy sebességgel belerobbant a Skoda hátuljába és a jobb oldali szalagkorlátnak lökte. A kisáruszállító a bal oldali szalagkorlátnak ütközött és megpördült.
 
DSC_0372
 
A magyar sofőr a 112Press kérdésére elmondta, hogy egyértelműen magát tatja felelősnek a balesetért.
 
DSC_0369
 
-Egy teherautó mögött haladtam, valószínűleg annak a sofőrje is későn vette észre a veszélyt, mert hirtelen váltott sávot. Áruval megpakoltan haladtam, amikor láttam, hogy áll előttem egy autó átfutott az agyamon, hogy ha megrántom a kormányt, akkor felborulok. Próbáltam félrekormányozni, de ütköztem a Skodával. Nagyon sajnálom - mondta a magyar sofőr.
 
DSC_0375
 
-Még próbálom magamban feldolgozni a történteket. Azt is átgondoltam, hogy ha éppen próbálják tolni a kocsit, akkor ledarálom őket - dörzsölte meg a halántékát a férfi. - A monotonitásnak is szerepe lehet abban hogy későn reagáltam. Ezen az úton minden biztonsági elem megvan, ami kell, többnyire egyenesen, akadály nélkül lehet haladni, ami hamis biztonságérzetet adhat. Bekapcsoltam a tempomatot és nem számoltam azzal, hogy hirtelen elém kerül egy sávban álló jármű.
 
DSC_0387
 
Próbáltunk beszélni a cseh sofőrrel is, ő azonban nem akart válaszolni a kérdéseinkre. Pedig szerettük volna megtudni, miért a sáv közepén állt meg, miért nem gurult le legalább a padkára? Milyen jellegű műszaki hiba miatt álltak meg és mennyi idő telt el a megállás és az ütközés között? Volt-e idejük kitenni elakadásjelző háromszöget? Működött-e a Skoda elakadásjelzője?
 
DSC_0363
 
A helyszínre répcelaki tűzoltók vonultak, akik nem csak áramtalanították a járműveket, hanem segítettek az út letakarításában is, illetve védett helyre vitték a pórul járt csehek személyes dolgait, csomagjait is, őket pedig a zuhogó eső elől beültették a tűzoltóautóba. A csehek hálából dobozos sörrel kínálták a tűzoltókat, akik mosolyogva elhárították az ajándékot.
 
DSC_0364
 
A helyszínelés és műszaki mentés ideje alatt egy sávon haladhatott a forgalom Győr irányába. Néhány gépjárművezető lassítás nélkül hajtott el az esőben a roncsok és a körülöttük dolgozók mellett. Sokszor leírtuk már és nem túl bonyolult a kérés: ilyen esetekben lassítva, fokozott figyelemmel kell elhajtani a helyszín mellett. Ezzel nem csak a saját autóját védi meg a sofőr a törmelékek okozta esetleges sérüléstől, de a helyszínen tevékenykedő mentők, rendőrök, tűzoltók, közutasok, autómentők és a balesetet szenvedettek testi épségét is védik a felcsapódó tárgyaktól.
 
DSC_0379

És ez a figyelmesség csupán pár másodperces késedelmet jelent. (A rendőrség dönthet úgy is, hogy lezárja az autóút érintett részét, ha úgy ítélik meg, hogy a helyszínen dolgozni nem biztonságos. Az útlezárásnál várakozás helyett 40 kilométer/órával haladni pár száz méteren sokkal praktikusabb.)

DSC_0390

Külső sávban álló Skodának ütközött egy kisáruszállító az M86-os autóúton, Rábakecölnél




Kapcsolódó hírek

Hozzászólások

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.