Kirepült az autóból és meghalt a Suzuki sofőrje Nádasdnál
A 86-os főúton történt halálos kimenetelű közlekedési baleset szombaton este. A harminc év körüli sofőr újraélesztésére nem volt reális esély. Ha használja a biztonsági övét, akkor kisebb sérülésekkel megúszhatta volna a borulást.
Körmend irányába tartott egy Suzuki személyautó szombaton a 86-os főúton. Nádasd közelében az autó a menetirány szerinti jobb oldalon padkára futott egy balra ívelő kanyarban.
A Suzuki kiütött két jelzőtáblát, a sofőr pedig megpróbálta visszakormányozni az aszfaltra a járművet, de az autó sodródni kezdett, keresztbe fordult és átfordult a tetején.
Az autó vezetője kirepült a járműből és az árokba hajtó jármű mellett csúszott az aszfalton, majd a sofőr is az árokba sodródott.
A sofőr súlyos sérülésébe azonnal belehalt. Nem sokkal a baleset után többen is megálltak segíteni, de erre már nem volt lehetőség.
A Suzuki utasfülkéje a borulás ellenére ép maradt. Ha a férfi beköti a biztonsági övét, akkor jó eséllyel a saját lábán szállhatott volna ki a roncsból, komolyabb sérülés nélkül.
Felmerült a gyanú, hogy az elhunyt sofőr alkoholt fogyasztott vezetés előtt.
A férfi helyszínre érkező ismerőse elmondta, hogy délután a sofőr egy családi összejövetelről viharzott el ismeretlen okból. A hozzátartozókat a rendőrök értesítették a tragikus kimenetelű balesetről.
Sokan nem szeretik az övet, pedig naponta ment életeket
Magyarországon még mindig nagyon sokan felesleges nyűgnek tartják a biztonsági övet és sokan hangoztatják azt is, hogy a biztonsági öv veszélyes. Ennek a bizonyítéka sok esetben egy-egy városi legenda, megfoghatatlan szereplőkkel, ellenőrizhetetlen helyszínnel, dátummal.
Természetesen vannak olyan esetek, ahol az öv hiánya éppen előnyt jelent, de ezek elenyésző számúak és nem tipikus baleseti szituációban fordulnak elő. Ráadásul azt senki sem számolja, hány esetben védi meg az öv és a "köré épített" biztonsági rendszer az utasokat olyan kisebb sebességű ütközéseknél (pl. 40-70 km/óra), ahol az öv hiánya már halálos balesetet is okozott. (Lásd Zanati aluljáró, vagy táplánszentkereszti baleset, ahol az övet nem használó sofőrök a helyszínen életüket vesztették.)
Mi azt kérjük olvasóinktól, hogy kössék be magukat, ha beülnek egy gépjárműbe és ezt kérjék hozzátartozóiktól, ismerőseiktől is, akkor is, ha csak néhány utcányi távolságra mennek.
Ha valaki arra hivatkozik, hogy azért nem köti be magát, mert nagyon jól vezet, akkor jusson eszébe, hogy ez maximum egy zárt tesztpályán lehet érv, ahol a sofőr egyedül köröz. A világ legjobb sofőrje is szembe találhatja magát egy vele szemben éppen elalvó sofőr járművével, amikor a kikerülés már nem opció. De adódhatnak műszaki hibák, amitől a gépkocsi irányíthatatlanná válik stb.
Mi nem a szomszéd ismerőse unokaöccsének anyósára hivatkozunk, hanem saját tapasztalatainkra, több ezer baleseti helyszínnel a hátunk mögött. Nagyon sok olyan sofőr mesélt nekünk a helyszínen, akinek az életéért egy lyukas kétfillérest nem adtak volna a legtöbben, a roncsot látva.
A mérnökök rengeteget dolgoznak azon, hogy a járművek egyre biztonságosabbak legyenek, de ez csak akkor ér valamit, ha a sofőrök követik a legalapvetőbb előírásokat. Ha valaki bekapcsolja a biztonsági övét, azzal képletesen páncéllal indul a csatába. Ütközéskor az övfeszítő beleszorítja az ülésbe, ami védi a gerincét, a hátát, oldalát és a feje éppen csak eléri az elé robbanó légzsákot. Ha valaki így is súlyosan megsérül, akkor öv nélkül valószínűleg még jobban megsérülne. (És ismét megemlítjük, hogy kivétel erősíti a szabályt.)
Az öv becsatolása egyben felelősségvállalás is a hozzátartozókért, akikhez egy nagyobb baleset után nagyobb eséllyel hazamehet az, aki használta a biztonsági övet. Kérjük, gondolják végig a fentieket!
- Kérjük, iratkozzon fel Youtube csatornánkra! -
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.