Barion Pixel
Szerző: 112Press / Tánczos Mihály Fotó: Olvasó / 112Press 2024. január 21.

Elforgatták Szombathely legújabb traffipax házát a Muskátli utcában

Az út helyett jelenleg egy buszos cég telephelye felé néz a Szombathely határában a közelmúltban felállított Trafibox. Ezt olvasónk jelezte, aki képet is küldött az elforgatott eszközről.

Eddig a Muskátli utcában a Vadász vendéglő melletti körforgalom felé nézett, ma délelőtt viszont a Blaguss telephelye felé fordítva áll a nemrégiben kialakított traffipax-ház, az ún. Trafibox (hivatalosan egy f-fel írandó). Olvasónk képet is küldött az elcsavart fejű szerkezetről, hozzátéve, hogy valószínűleg egy mérges sofőr fordíthatta el a dobozt. (Azt egyelőre nem tudjuk, hogy pontosan mi történt vele, de elárulunk egy olyan részletet, amit sok autóvezető nem tud az új Trafiboxról.)
 
Egy személyszállítási cég telephelye felé forgatták el a Trafiboxot
 
A változtatható irányú szerkezetekről korábban már részletesen beszámoltunk a sárvári és szombathelyi Trafibox telepítésekor.
 
Egy személyszállítással foglalkozó cég telephelye felé fordították a Trafiboxot Fotó: Olvasó
 
A szombathelyi Muskátli utcában korábban több súlyos és több halálos kimenetelű gyalogoselütés is történt. Ezekről részletesen beszámoltunk. Legutóbb 2023. februárjában gázolt halálra egy kutyasétáltató férfit egy VW-t vezető fiatalember. Az ütközés erejére jellemző, hogy a sofőr is fejsérülést szenvedett a gyalogos teste által eldeformált tető miatt. A körzet önkormányzati képviselője, Horváth Gábor ezután kezdeményezte a Trafibox felállítását a rendőrségnél és a Magyar Közútnál az elképzelést pedig Szombathely városvezetése is támogatta, így el is készült a traffipax-ház. Videónk a tavaly februári halálos baleset helyszínén készült.
 
 

---Kérjük, iratkozzon fel Youtube-csatornánkra! Köszönjük!---

 
A Trafiboxban nincs folyamatosan sebességmérő készülék, azonban amire a sofőr számára kiderül, hogy éppen mérnek-e a dobozból, addigra már késő és ha gyorsan hajtott, akkor számíthat egy tértivevényes levélre Szombathelyről. A doboz jelenléte tehát folyamatosan visszatartó erővel bír a gyorshajtók számára és érezhetően csökkenti a gépjárművek átlagsebességét az utcában. (Ami így is magasabb, mint a megengedett 40 km/óra).
 
Helyszínelés felhőszakadásban
 
Baleset esetén az elütött gyalogos életben maradási esélye nagyságrendekkel magasabb, ha 40-es tempónál ütik el, mint ha a városból kifelé gyorsító szabálytalan sofőr autója pl. 90 km/órás sebességgel csapja el a közlekedés legvédtelenebb résztvevőjét. Ez utóbbi sebességnél a túlélési esély már minimális.
 
Még látszanak a halálos baleset helyszíni szemléjekor felfújt jelzések Fotó: Olvasó
 
2018. júniusában egy fiatal nő pl. "időben észlelte" a Muskátli utcai gyalogtkelőhelyen szabályosan átkelő idős, kutyasétáltató asszonyt. Mármint a megengedett sebességhez képest időben. A sofőr viszont legalább kétszeresen túllépte a sebességkorlátozást és hiába taposott a Honda fékjébe, a szakértői vélemény alapján kb. 59-65 km/órás sebességgel elütötte az asszonyt, aki a helyszínen életét vesztette. A szakértői véleményben szerepelt, hogy "a vádlott lassítással is meg tudott volna állni a baleset helye előtt, ha a megengedett sebességgel közlekedik."
 
 
 
 
Még nem üzemel, de már hamarosan bekerül a műszer a dobozba
 
A Muskátli utcában még nem helyezhetnek traffipaxot a Trafibox-ba, mivel még nem helyezték ki a kamerás megfigyelésre, mérésre figyelmeztető táblákat. A közeljövőben azonban kikerülnek a táblák és utána már nincs akadálya a sebességmérésnek.
 
Traffic controll
 
Csavar a történetben, hogy aki ennek az információnak a birtokában boldogan végigrepesztene az utcában a középső ujjának a felmutatásával, az simán belefuthat a rendőrségi traffipaxba, mivel az elmúlt időszakban többször is mértek a rendőrök a mobil eszközzel.
 
Olvasónknak köszönjük a friss fényképeket!
 
Az elmúlt napok margójára
 
Az elmúlt napokban számos teljesen alaptalan vád ért minket egy olyan baleset miatt, amiről nem számoltunk be. Az eset tanulságaira még visszatérünk, de megdöbbenve tapasztaltuk, hogy többen is számon kérték rajtunk, hogy milyen alapon nem mentünk el a számukra rendkívül fontos helyszínre, annak ellenére, hogy akkor éppen Ausztriában voltunk, így ha tudtunk volna a balesetről, akkor sem értünk volna vissza a helyszínre.
 
Csak tájékoztatásként jelezzük, hogy ez a cikk az M7-es autópálya balatonlellei pihenőjében készül, így például most sem lenne esélyünk odaérni egy szombathelyi balesethez, hiszen a szerkesztőségünk minden munkatársa gyakorlatilag az autóban tartózkodik.
 

A cikk az M7-es autópálya egyik pihenőjében íródott - sokan azt gondolják, hogy egy komplett stábunk áll készenlétben Szombathelyen 

 
Korábbi videós anyagaink a Trafibox-szal kapcsolatban
 
 

 

 

 

 


Kapcsolódó hírek

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.