2018. október 05.
Ellenőrző kapu miatt fordult vissza a BMW az autóúton?
Néhány napja írtuk meg, hogy egy BMW szembe haladt a forgalommal az M86-os autóúton, a váti lehajtó közelében. Akkor azt gondoltuk, a sofőr eltévesztette a lehajtót és Csorna helyett Szombathely irányába szeretett volna ráhajtani az autóútra, ezért ment vissza szabálytalanul a csomópontig. Valószínűleg tévedtünk.
Több levelet is kaptunk cikkünk megjelenése után olyan sofőröktől, akik találkoztak a belső sávban forgalommal szembe robogó személyautóval.
Miklós azt írta, hogy ő a váti lehajtótól legalább két kilométerre találkozott a szemből érkező BMW-vel, még Szeleste előtt. A sofőrt annyira meglepte a szembeforgalom, hogy a rendszámot sem tudta megjegyezni. Előtte kb. 120 kilométeres sebességgel hajtott, mire felfogta, hogy a belső sávban haladó autó nem vele egy irányban halad, addigra el is húzott mellette. Miklós ezután a 100 kilométer/órás sebességet sem merte átlépni, tartva attól, hogy újabb ámokfutó is érkezhet.
Miklós azt írta, hogy ő a váti lehajtótól legalább két kilométerre találkozott a szemből érkező BMW-vel, még Szeleste előtt. A sofőrt annyira meglepte a szembeforgalom, hogy a rendszámot sem tudta megjegyezni. Előtte kb. 120 kilométeres sebességgel hajtott, mire felfogta, hogy a belső sávban haladó autó nem vele egy irányban halad, addigra el is húzott mellette. Miklós ezután a 100 kilométer/órás sebességet sem merte átlépni, tartva attól, hogy újabb ámokfutó is érkezhet.
Azt mellékesen jegyezzük meg, hogy 110 km/órás sebességnél a féktávolság 90 méter felett van, tehát ha valaki szabályosan halad a belső sávban és észleli a szemből érkező autót, akkor nagyjából ekkora távolságra van szüksége ahhoz, hogy az agya által felfogott vészjelzés után beleálljon a fékbe és a gépjárműve megálljon. (Reakcióidő alatt megtett távolság 30+ méter, fékút 60+ méter) Nem szabad elfelejteni, hogy a szemből érkezőnek is időben kell reagálnia, hogy ne ütközzenek.
Másik olvasónk, Rajmund is találkozott a szabálytalan sofőr autójával. " Velem szembe jött és Sárvár felé távozott angolosan, lehajtó sávban felfelé" - írta a férfi.
Megijedt a matrica-ellenőrző kaputól?
Az általunk korábbi cikkben leírt legvalószínűbb forgatókönyvet felváltotta egy másik magyarázat, ez alapján a sofőr 3500 forintért kockáztatta a saját élete mellett az éppen arra közlekedők életét is. Ennyibe kerül ugyanis a 10 napos sztrádamatrica, amivel a BMW vezetője valószínűleg nem rendelkezett, ezért a kapu előtt inkább megfordulhatott.
Fontos tudni, hogy ha valaki "rátéved" egy fizetős szakaszra, vagy menet közben döbben rá arra, hogy nincs érvényes e-matricája, akkor egy órája van arra, hogy beszerezze a matricáját. Erre nem csak benzinkutaknál és ügyfélszolgálati irodában van lehetősége, de mobil applikációval, Interneten is.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. tájékoztatása alapján: " A díjköteles útszakaszokat kizárólag érvényes úthasználati jogosultság birtokában lehet igénybe venni, azaz a felhajtás előtt gondoskodni kell az e-matrica beszerzéséről. Az érvényességi időtartamon belüli vásárlás esetén az érvényesség kezdete minden esetben a vásárlás időpontja (nap/óra/perc). Azoknak a jóhiszemű úthasználóknak, akik tévedésből hajtottak fel a díjköteles úthálózatra, a felhajtástól számítva maximum 60 perc áll rendelkezésükre, hogy megvásárolják úthasználati jogosultságukat"
Tavaly már a neten küldték el melegebb éghajlatra a BMW sofőrjét
Szintén egy olvasónk hívta fel a figyelmet egy tavalyi Facebook-bejegyzésre, amiben feltehetőleg ugyanezt a sofőrt szidja valaki, a leírás alapján a 88-as főúton elkövetett szabálytalankodása miatt. (Valószínűleg most is onnan kanyarodott rá az M86-os autóútra.)
(Címlapképünk és cikkünk első képe montázs, az első cikkünkben szereplő olvasói fotót és a szelestei matrica-ellenőrző kaput mutatja.)
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.