Egy 46 éves férfi az M3-as autópályán Hatvan felé közlekedett személygépkocsijával 2018. május 12-én, amikor 20 óra 40 perc körül, Bag térségében letért az útról és a belső szalagkorlátnak ütközött. Egy 42 éves férfi - látva a történteket - félreállt és a segítségére sietett. A baleset helyszínére ekkor érkezett gépkocsijával a gyöngyösi sofőr, aki későn észlelte az úttest bal-, és jobboldalán álló járműveket, illetve a segítséget nyújtó férfit, a korábban szalagkorlátnak ütközött járműbe csapódott, majd elsodorta a gyalogost.
Az ütközés következtében a 46 éves, többször megpördült autójából kirepülő férfi olyan súlyos gerincsérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette, a segítségére siető, 42 éves férfit súlyos állapotban vitték kórházba, később kiderült, maradandó fogyatékosságot állapítottak meg nála. A gyöngyösi sofőr sérülés nélkül megúszta a balesetet.
A most 66 éves, gyöngyösi illetőségű férfit halálos közúti baleset okozásának vétségével gyanúsították meg. Kihallgatásán nem ismerte el felelősségét, a gyanúsítás ellen panasszal élt, állítása szerint nem követett el bűncselekményt, vallomást azonban nem tett.
Vezetői engedélyét a rendőrök elvették, a Heves Megyei Kormányhivatal Gyöngyösi Járási Hivatala pedig a büntetőeljárás jogerős befejezéséig visszavonta, és elrendelte vezetési jogosultságának szüneteltetését.
Az eljárás közben kirendelt igazságügyi műszaki szakértő megállapítása szerint a kb. 120-130 km/h sebességgel közlekedő gyanúsított késedelem nélküli, intenzív fékezéssel elkerülhette volna az ütközést és az elütést, mivel az úttesten lévő „akadályokat” nagy valószínűséggel még féktávolságon kívül észlelhette.
A Pest Megyei Rendőr-Főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztálya a nyugdíjas sofőr ellen folytatott nyomozást befejezte, az ügy iratait átadták az ügyészségnek.
Az elakadásjelzőre figyelt a sofőr a jobb oldalon, sötét ronccsal szembesült a belső sávban - Levegőbe repült a Lexus az M86-oson
Szerencsés kimenetelű baleset történt az M86-os autóúton 2020. augusztusában. Ott is egy autó ütközött elsőként szalagkorlátnak, majd a sötét, kitöröttt lámpájú roncs a belső sávban állt meg. A bajbajutott segítségére siető sofőr elakadásjelzővel a külső sávban állt. Egy érkező Lexus pedig a belső sávban akarta kikerülni a külsőben álló kivilágított járművet, majd az utolsó pillanatban szembesült a belső sávban álló ronccsal. A hirtelen kikerülési manővertől és az úttestre folyt szennyező anyagtól a Lexus irányíthatatlanná vált, majd a levegőbe repülve szalagkorláton állt meg. Részletes beszámolónk a balesetről ide kattintva olvasható.
Felhívjuk olvasóink figyelmét, hogy autópályán, autóúton, gyorsforgalmi úton fokozottan kell vigyázniuk a saját biztonságukra is, ha ki kell szállniuk a gépjárműből. Ezt kizárólag jólláthatósági mellényben tegyék meg, felejtsék el azt, hogy "előbb segítek, majd később felveszem". A mellény sem csodaszer, de egy fáradt sofőr (akiből elég sok van) is előbb észlelheti az úttesten mozgó személyeket, ez pedig életet menthet.
Hasonló esetekben a mozgásképes, életmentésben nem résztvevő embereknek a pályát célszerű mielőbb elhagyni, azaz a szalagkorlát másik oldalára állni, véletlenül sem két roncs közé, vagy jármű mögé, hiszen egy újabb ütköző autó esetén már nincs idő menekülni. Szintén célszerű az érkező forgalom irányába biztonságosan haladva jelzést adni az érkezőknek, hogy lassítsanak, álljanak meg. (Itt is el kell felejteni a sávban állva körözést.)
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.