Barion Pixel
Szerző: Szöveg: NIF Videó: 112Press 2020. július 06.

Négysávos út épül Szombathely és Kőszeg között - nettó 596 millió forintba kerülnek a tervek

A tervezéssel kapcsolatos szerződést június végén írták alá. A nyomvonal a tervezett Söptei úti új különszintű csomóponttól indulva 2x2 sávos, fizikai elválasztással rendelkező főútként északról kerüli el a Szombathelyi repülőteret, majd Gyöngyösfalu, Lukácsháza és Kőszegfalva településeket a Kőszeg–Centrum csomópontig.

Új országos közúti kapcsolat létesül Szombathely és Kőszeg között, melynek tervezését a TURA-Terv Mérnökiroda Kft. és a Pannonway Építő Kft. végzik el 596 millió forintból – derül ki az uniós közbeszerzési adatokból. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában a két város között - Kőszeg belterületi szakaszával együtt - egy 18,7 kilométer hosszú útkapcsolat épül ki.

A nyomvonal a 4+500 km kezdőszelvényben csatlakozik majd a Szombathely északkeleti elkerülő szakaszhoz.

A nyomvonal a tervezett Söptei úti új különszintű csomóponttól indulva 2x2 sávos, fizikai elválasztással rendelkező főútként északról kerüli el a Szombathelyi repülőteret, majd Gyöngyösfalu, Lukácsháza és Kőszegfalva településeket Kőszeg–Centrum csomópontig.

A Söptei úti új különszintű csomópont és Kőszeg–Centrum csomópont között 2x2 sávos, új nyomvonalú, egybefüggően 14 kilométer hosszú út épül meg. A Kőszeg–Centrum csomópont és Kőszeg északi csomópont között pedig 2x1 sávos új nyomvonalú, egybefüggően 4,7 kilométeres szakasz készül el.

Több csomópontot is kialakítanak a szakaszon

A nyomvonalon a települések megközelítése érdekében három különszintű csomópont kerül kialakításra:

  • Gyöngyösfalu csomópont (új bekötéssel a település felé),
  • Lukácsházai csomópont (87 sz. közúti folyosó – 8641 j. önkormányzati út),
  • Kőszeg–Centrum csomópont (87 sz. közúti folyosó – 8627 j. önkormányzati út).

Ezen kívül egy darab szintbeli csomópontot is kialakítanak Kőszeg északi csomópontjeként kialakításra, amely csatlakozik majd a jelenleg építés alatt lévő 87. számú főút Kőszeg (HU) – Rattersdorf (Rőtfalva AT) országhatár közötti szakaszhoz.

A nyomvonalon két különszintű átvezetés kialakítása is szükséges: egy mezőgazdasági földút átvezetése Lukácsháza térségében, valamint a 8636 j. önkormányzati út különszintű átvezetése (87 sz. közúti folyosó – 8636 j. önkormányzati út). A projekt magában foglalja a nyomvonal által elvágott területek kiszolgálására párhuzamos földutak, 4 darabb vadátjáró és egy pár pihenőhely kialakítását is.

A tervezett út nyomvonala Szombathely és Kőszeg között Forrás: NIF ZRt.

A közbeszerzés ismertetése:

 

Nyertes ajánlattevő feladata a Szombathely és Kőszeg közötti országos közúti kapcsolat engedélyes terveinek elkészítése, valamint az építési engedély megszerzése. PST azonosítók: K087.06.13., K087.06.18.

A nyomvonal a 4+500 km kezdőszelvényben csatlakozik a Szombathely északkeleti elkerülő szakaszhoz. A nyomvonal a tervezett Söptei úti új különszintű csomóponttól indulva 2x2 sávos, fizikai elválasztással rendelkező főútként északról kerüli el a Szombathelyi repülőteret, majd Gyöngyösfalu, Lukácsháza, Kőszegfalva és Kőszeg a településeket Kőszeg – Centrum csomópontig. A nyomvonalon a települések megközelítése érdekében 3 különszintű csomópont kerül kialakításra Gyöngyösfalu csomópont (új bekötéssel a település felé), Lukácsházai csomópont (87 sz. közúti folyosó – 8641 j. ök. út), Kőszeg – Centrum csomópont (87 sz. közúti folyosó – 8627 j. ök. út), valamint egy darab szintbeli csomópont Kőszeg északi csomópont kerül kialakításra, mely csomóponttal csatlakozunk a jelenleg építés alatt lévő 87. számú főút Kőszeg (HU) – Rattersdorf (Rőtfalva AT) országhatár közötti szakaszhoz.

A nyomvonalon 2 darab különszintű átvezetés kialakítása is szükséges, egy mezőgazdasági földút átvezetése Lukácsháza térségében, valamint a 8636 j. ök. út különszintű átvezetése (87 sz. közúti folyosó – 8636 j. ök. út). A projekt magában foglalja a nyomvonal által elvágott területek kiszolgálására párhuzamos párhuzamos földutak, 4 db vadátjáró és egy pár pihenőhely kialakítását is.

A teljes tervezendő főúti úthossz cca. 18.7 km.

Tervező feladata az e-UT 03.01.11 „Közutak tervezése (KTSZ)” című Útügyi Műszaki Előírás alapján, a Szombathely és Kőszeg közötti országos közúti kapcsolat tanulmánytervének, környezetvédelmi tervének (KHT), Előzetes régészeti dokumentációjának (ERD1), valamint a kapcsolódó háttéranyagok feldolgozásával az engedélyezési tervdokumentáció elkészítése teljes körűen:

Söptei úti új különszintű csomópont (87 sz. közúti folyosó – 8639 j. ök. út) – Kőszeg – Centrum csomópont (87 sz. közúti folyosó – 8627 j. ök. út) közötti 2x2 sávos új nyomvonalú ~ egybefüggően 14,0 km hosszú szakasz:

— Út jellege: külterületi

— Környezeti körülmények: A,

— Közút osztálya: Főút (II. rendű)

— Tervezési osztály: K.IV.A,

— Tervezési sebesség: 110 km/h

— Koronaszélesség: 20,00 m

— Közbenső elválasztósáv szélessége: 3,00 m

— Forgalmi sáv szélessége: 3,50 m

— Biztonsági sáv szélessége: 0,50 m

— Burkolatszélesség: 2x8,00 m

— Padkaszélesség: 1,50 m

Kőszeg - Centrum csomópont (87 sz. közúti folyosó – 8627 j. ök. út) – Kőszeg északi csomópont közötti 2x1 sávos új nyomvonalú ~ egybefüggően 4,7 km hosszú szakasz:

— Út jellege: külterületi

— Környezeti körülmények: A,

— Közút osztálya: Főút (II. rendű)

— Tervezési osztály: K.IV.A,

— Tervezési sebesség: 90 (110) km/h

— Koronaszélesség: 12,00 m

— Forgalmi sáv szélessége: 3,50 m

— Biztonsági sáv szélessége: 0,25 m

— Burkolatszélesség: 7,50 m

— Padkaszélesség: 2,25 m

Tervező további feladatai:

— Érintett települések településrendezési tervdokumentációinak módosítása, valamint a hatósági jóváhagyás folyamatában való részvétel,

— Csomóponti kialakítások tervezése és tervzsűri keretén belül való jóváhagyás megszerzése,

— Kisajátítási vázrajzok készítése és záradékolása,

— Mezőgazdasági területek művelésből való kivonása földhivatali határozattal,

— Erdőművelési ágú területekre vonatkozóan elvi engedély megszerzése,

— Jóváhagyott tervi anyaggal (engedélyezési terv) kapcsolatos konzultációk és kezelői / szolgáltatói nyilatkozatok beszerzése,

— Az engedélyezési terv javítása és az engedélyes terv építési engedélyezésre történő benyújtása és az engedélyezési eljárásokban való részvétel és az engedélyek/határozatok megszerzése.

(...)

V.2.1)A szerződés megkötésének dátuma:

29/06/2020
 
V.2.2)Ajánlatokra vonatkozó információk
A beérkezett ajánlatok száma: 6
Kkv-któl érkezett ajánlatok száma: 5
Más EU-tagállamok ajánlattevőitől érkezett ajánlatok száma: 0
Nem EU-tagállamok ajánlattevőitől érkezett ajánlatok száma: 0
Elektronikus úton beérkezett ajánlatok száma: 6
A szerződést gazdasági szereplők csoportosulása nyerte el: igen
V.2.3)A nyertes ajánlattevő neve és címe
Hivatalos név: TURA-Terv Mérnökiroda Kft.
Nemzeti azonosító szám: EKRSZ_11752336
Postai cím: Gyarmat utca 30.
Város: Budapest
NUTS-kód: HU11 Budapest
Postai irányítószám: 1145
Ország: Magyarország
E-mail:
Telefon: +36 309707281
Fax: +36 15999807
A nyertes ajánlattevő kkv: igen
V.2.3)A nyertes ajánlattevő neve és címe
Hivatalos név: Pannonway Építő Kft.
Nemzeti azonosító szám: EKRSZ_23329522
Postai cím: Batsányi J. u. 9.
Város: Zalaegerszeg
NUTS-kód: HU223 Zala
Postai irányítószám: 8900
Ország: Magyarország
E-mail:
Telefon: +36 92598757
Fax: +36 92598757

Internetcím: http://www.pannonway.hu

A nyertes ajánlattevő kkv: igen
V.2.4)A szerződés/rész értékére vonatkozó információk (áfa nélkül)
A szerződés/rész végleges összértéke: 596 000 000.00 HUF
V.2.5)Alvállalkozásra vonatkozó információk
Valószínűsíthető alvállalkozók igénybevétele a szerződés teljesítéséhez
A szerződés alvállalkozó bevonásával megvalósított részének rövid ismertetése:

 

Nem került előírásra a Kbt. 66. § (6) bekezdés szerinti adatok megadása.


Kapcsolódó hírek

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.