Kanyarodó traktor pótkocsijának ütközött Ford a 86-oson, Szombathely határában
A Körmend felé tartó személyautó vezetője vészfékezett a 70 km/órás szakaszon, de így is ütközött az előtte bekanyarodó mezőgazdasági jármű pótkocsijának végével. A traktor vezetője elismerte a felelősségét a balesetért, de van néhány szubjektív észrevételünk.
Személyi sérülés nélküli közlekedési baleset történt szerdán délután Szombathely határában, a 86-os főút és a Csaba út kereszteződésében.
A főúton Körmend irányából érkező traktor vezetője balra kanyarodott a forgalmas útszakaszon, a Csaba útra. A Répcelak felől érkező Ford vezetője fékezett, de ütközött a traktor pótkocsijának végével.
A balesetben senki sem sérült meg, a traktor vezetője elismerte a felelősségét a balesetért.
A helyszínen nagyobb torlódás alakult ki. A rendőrség több sávot is lezárt csúcsidőben a helyszíni szemle idejére. A Csaba útra csak jobbra lehetett lekanyarodni a 86-os főútról, így akik eredetileg balra kanyarodtak volna, azoknak el kellett menniük a következő körforgalomig. A Körmend felé tartó kamionok a Csaba úton tudtak visszafordulni.
Néhány sofőr ezúttal is megpróbálkozott a sávot lezáró rendőrautók kikerülésével.
Szubjektív észrevétel
Nyomatékosan megismételjük, hogy a traktor vezetője elismerte a felelősségét a balesetért, így maga az ügy lezárva. Ennek ellenére pár gondolatot megjegyeznénk.
A Ford fiatal vezetőjének szerencséje volt, hogy nem a pótkocsi oldalába hajtott bele, hanem a végébe, mivel a háta mögött bekötött biztonsági öv nem akadályozta volna meg, hogy arccal érkezzen a szélvédőnek, miközben a kormánykerék a mellkasát roncsolja.
Az érintett útszakaszon 70 km/óra a megengedett sebesség. A lassú traktor már jócskán benne volt a kanyarodó manőverben, amikor a baleset megtörtént. Nem állítjuk, hogy a személyautó vezetője túllépte a megengedett sebességet, de ha előre tekint és felméri a közlekedési szituációt, akkor valószínűnek tartjuk, hogy a gázról lelépve és enyhe fékezéssel megállás nélkül folytathatta volna az útját.(Javasoljuk a sofőrnek, hogy este menjen vissza a helyszínre és lépje le a fékútját. 70-es tempónál kb. 25 méter alatt megáll az autó, a reakcióidő alatti 19,5 méter megtétele utáni fékezésnél.)
Azt gondoljuk, hogy ez egy elkerülhető baleset lett volna. A traktor vezetőjének várnia kellett volna, ha nem biztos benne, hogy az érkező jármű vezetője észreveszi. Igen, ha kell 5 percet is. A személyautó vezetőjének pedig előbb kellett volna észlelnie, hogy egy traktor kanyarodik előtte.
A földeken javában zajlanak a betakarítási és egyéb munkálatok, ami miatt több mezőgazdasági gép van a főutakon is. A járművezetők egy kis előzékenységgel sokat segíthetnek abban, hogy a forgalom minél zavartalanabb legyen.
Ha a vezetők előre figyelnének és agyban előre végigpörgetnék, mi történhet a következő másodpercekben, akkor sok hasonló koccanást, balesetet el lehetne kerülni. Egy traktor, kombájn stb. ugyanis nem terem ott hirtelen az út közepén.
Azzal, hogy valaki lemond az elsőbbségéről egy munkagép javára, hogy az folytathassa az útját, azzal nem csak a munakgép vezetőjével tesz jót, hanem a többi közlekedővel is, akik a lassú jármű mögött torlódnak.
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.