Ittas gyorshajtó fejelte ki a Ford szélvédőjét - vezetői engedélye sem volt a férfinak (videó)
A megengedettnél gyorsabban közlekedő férfi feltehetőleg egy úttestre lépő gyermek miatt rántotta félre a kormányt. A papucsos, vezetői engedély nélkül vezető sofőr kifejelte a szélvédőt, amikor autója fának ütközött.
Személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt 2022. április 24-én délután a szombathelyi Parkerdőnél.
Egy belváros felől érkező Ford személyautó a megengedett 30 km/órás sebességet túllépve egy vastag törzsű fának ütközött.
A sofőr nem használta a biztonsági övét és kifejelte a szélvédőt.
A csattanást hallva a Ford előtt érkező személyautó vezetője azonnal visszafordult és az asszony a barátnőjével indult segíteni, majd értesítette a hatóságokat is.
Az autójával fának ütköző férfi a helyszínen tartózkodóknak elismerte, hogy alkoholt fogyasztott vezetés előtt, amit később a szonda is igazolt. A sofőr azt mondta, hogy egy úttestre kilépő gyermek miatt húzta balra a kormányt, inkább a fát választotta a gázolás helyett.
Ez valószínűsíthetően nem kitaláció, azonban fontos megismételni, hogy a sofőr a 30 km/órás sebességkorlátozást jelentősen túllépve érkezett a népszerű kirándulóhelyhez, ahol a baleset időpontjában is sokan tartózkodtak.
Az út mellett egy büfé van, valószínűleg innen indult vissza a gyalogos a tűzrakóhelyek felé. Arról nincs információnk, hogy a gyermek, vagy a szülei a helyszínen maradtak-e.
Még egy nem elhanyagolható adalék: a 30 km/órás sebességgel elütött gyalogosnak nagy esélye van a túlélésre, de egy 70 km/órás sebességgel elütött gyerek már nagyon nagy valószínűséggel meghal, vagy maradandó sérülést szenved. (Egy régi, de nagyon hatásos hirdetést idézünk: A 64 km/órás (40 mérföld/óra) sebességgel elütött gyerekek 80 százaléka meghal, míg a 48 km/órás (30 mérföld/óra) sebességgel elütött gyerekek 80 százaléka életben marad...)
A féktávolság 30 km/órás sebességről kb. 13 méter, míg 70-ről már 44 méter. A különbség 31 méter és a sofőröknek meg kell érteniük, hogy 70 km/órás sebességnél csak a reakcióidő alatt, még a fékezés előtt hosszabb utat tesz meg a jármű, mint 30-as tempónál az észleléstől a megállásig. Magyarul, ha egy gyalogos ugyanott lép ki egy 30 km/órás sebességgel és egy 70-nel érkező jármű elé, akkor míg az előbbi pont megáll előtte, addig a másik jármű még fékezés nélkül, 70 km/órás sebességgel haladva üti el.
Az ittas vezetésre ezúttal sincs mentség. A baleset okozója papucsban vezetett, ami a tapasztalatok alapján nehezebb pedálkezelést tesz lehetővé.
A férfi a segítőknek azt mondta, hogy teljesen jól van és járkálva telefonálgatott, azonban még a mentő kiérkezése előtt összecsuklott. Ez is gyakori jelenség, hogy az adrenalinlöket miatt közvetlenül egy baleset után sokan nem érzik a fájdalmat, vagy nem vesznek tudomást komolyabb sérülésekről sem, néhány perc elteltével azonban már drámaian változhat a helyzet. Ebben az esetben a férfi segítségére siető asszony nem hagyta lebeszélni magát a mentők értesítéséről, nagyon helyesen. Bízunk abban, hogy a fenti példa alapján is sok sofőr megérti, hogy a sebességkorlátozások az esetek túlnyomó többségében nem az autósok szivatására szolgálnak.
A rendőrség nem vette el az ittas sofőr vezetői engedélyét, mivel olyannal a férfi nem rendelkezett. Vele szemben járművezetés ittas állapotban vétség elkövetésének megalapozott gyanúja miatt büntetőeljárás, valamint egyéb szabálysértések elkövetése miatt szabálysértési eljárás indult a Szombathelyi Rendőrkapitányságon.
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.