Életveszélyesen megsérült egy gyalogos Táplánszentkeresztnél - KIA ütötte el a 87-esen
A munkából hazatérő asszonyt a 87-es főút szélén tette ki a dolgozókat szállító taxi. A nő át akart kelni a túloldalra, de egy Szombathely felé tartó KIA elütötte. Életveszélyes sérüléseket szenvedett.
Személyi sérüléssel járó közlekedési baleset történt szombaton este a 87-es főúton, Táplánszentkereszt határában. Egy KIA személyautó tartott Szombathely irányába. Az autó vezetője későn észlelte a menetirány szerinti bal oldalról úton átkelő, sötét ruhás asszonyt és a jármű elütötte a nőt.
A gyalogos a szélvédőnek csapódott, majd az aszfaltra zuhant. A kiérkező mentők hosszan próbálták stabilizálni az állapotát, mielőtt elindultak a Markusovszky kórházba. Az elsődleges adatok alapján a gyalogos súlyos, életveszélyes sérüléseket szenvedett.
A helyszíni szemle teljes útlezárás mellett zajlott, kerülni Táplánszentkereszten keresztül lehetett.
Ott, ahol a baleset történt 90 km/óra a megengedett sebesség a 87-es főúton.
Kisebb félreértést okozott, hogy a KIA mellett heten álltak a baleset után. A sérült egyik hozzátartozója elmondta, hogy annyian nem is ülhettek volna az ötszemélyes személyautóban. A valóságban azonban a fiatal sofőr mellett csak egy ismerőse utazott és kettejük közelben lakó hozzátartozói érkeztek meg a helyszínre.
A rendőrség igazságügyi szakértő bevonásával vizsgálja az eset körülményeit. A szakértő a helyszíni adatok és a jármű rongálódási nyomainak rögzítése mellett műszeres fékpróbát és láthatósági vizsgálatot is végzett.
Az előző kép is a helyszínen készült és első ránézésre valószínűleg az olvasók túlnyomó többsége a terelőkúpokat nézte. Így van ez a sofőrök esetében is, először a jól látható személyeket, tárgyakat veszik észre. Amikor egy jármű 70-90 km/órás sebességgel halad, akkor másodpercenként 19,4-25 métert tesz meg. Ezért nem mindegy, hogy sötétben mikor észlel a járművezető egy úton átkelő személyt. Képünk bal oldalán áll egy sötét ruhás gyalogos. Ott, ahonnan a szintén sötét ruhás asszony elindult a túloldalra.
Úgy tudjuk, hogy a nő munkából tért haza. A munkahelye szerződéses szolgáltatóval, taxival szállíttatja az otthonuk közelébe azokat a dolgozókat, akik busszal nem tudnak hazajutni. A jármű ment tovább a következő településre, az asszony pedig kiszállt a 87-es út szélén, ahonnan néhány perc gyaloglással már elérhette volna az otthonát.
Életet menthet a fényvisszaverő ruházat
A fenti esettől függetlenül, általános tanácsként ismét leírjuk, hogy nagyon sokat tehetnek a gyalogosok a saját biztonságukért, ha a sötétben világos színű ruhában közlekednek, vagy felvesznek fényvisszaverővel ellátott kiegészítőket. Emiatt a sofőrök másodpercekkel korábban észlelhetik a gyalogosokat az éjszakai látási viszonyok között.
Két másodperc alatt 50 métert tesz meg egy 90 km/órás sebességgel haladó jármű és ehhez jön még az észleléstől számított kb. egy másodperc, mire a sofőr a fékbe tapos (újabb 25 méter), majd a fékút, ami alatt a jármű megáll (száraz aszfalton, használt, de jó minőségű gumikkal 38-41 méter). Rosszabb reakcióidővel, kopott gumikkal, nedves aszfalton az utóbbi értékek jóval magasabbak is lehetnek.
Szintén nagyon fontos és nem győzzük hangsúlyozni, hogy a gyalogosoknak saját érdekükben folyamatosan figyelniük kell azt a sávot, amibe éppen belépnek. Ha észlelik, hogy az érkező jármű nem lassít, azaz a sofőr nem vette észre őket, akkor még van esély megtorpanni, vagy visszalépni, de semmi esetre sem szabad belépni a jármű elé.
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.