Videó: Vészfékeztünk a sorokpolányi baleset helyszínén, ahol az Audi Q8 "nem tudott" megállni
Visszamentünk a baleset helyszínére, miután a ZTE FC ismeretlen adatok alapján egyértelműen cáfolta, hogy a balesetben érintett focistájuk járművével túllépte a megengedett sebességet és egy kevésbé felszerelt autóval végeztünk néhány féktesztet.
Visszamentünk a sorokpolányi baleset helyszínére, mivel egy zalaegerszegi sportklub közleményben kifogásolta, hogy a sajtó valószínűsíthető gyorshajtásról írt egy labdarúgójukkal kapcsolatban.
„A médiában megjelent egyéb hírek, miszerint (...) játékosunk gyorsan haladt, nem felelnek meg a valóságnak.” – írta a ZTE és a közleményben kiemelték azt is, hogy az esős időben csúszóssá vált úton már nem lehetett elkerülni az ütközést.
Ehhez a mondathoz hozzátesszük, hogy a labdarúgó egy kitűnő állapotú Audi Q8 típusú gépjárművel közlekedett, ami alapfelszereltségben is tömve van biztonsági eszközökkel, ez azonban nem alapfelszereltségű jármű volt.
De mielőtt a kísérletünkre rátérnénk felelevenítjük a baleset részleteit. A sorokpolányi Fő utcán haladt Rábahídvég irányába az Audi, amikor egy kanyar után a jármű ütközött egy menetirány szerinti jobb oldalról, a Templom utcából balra kanyarodó Renault áruszállítóval. Az ütközéstől mindkét jármű megpördült. Az Audi a bal hátsó kerekénél kapta el az áruszállítót.
A balesetben az útvonalon napi szinten közlekedő mozgóárus az elsődleges adatok alapján arcsérülést szenvedett. Az Audit vezető, a ZTE által nevén nevezett Nikola Mitrovic labdarúgó sértetlenül szállt ki a járműből. A férfi a helyszíni szemle során megmutatta, honnan észlelte a Renault-t.
A Renault áruszállítóra "Állj, elsőbbségadás kötelező!" tábla vonatkozik, a kikanyarodást pedig konvex kültéri közlekedési tükör segíti. A tükörben feltűnő, a kanyarból érkező szabályosan közlekedő járművek nagyjából 5 másodperc alatt érnek a kereszteződéshez. Normál esetben tehát minimum ennyi ideje van kikanyarodni a járművezetőnek, ha a másik irányból semmi sem érkezik.
De térjünk rá a kísérletünkre. Három terelőkúpot, azaz bóját helyeztünk el az érintett útszakaszon. Az első azt a pontot jelöli, ahonnan az Audi vezetője észlelte az áruszállítót. A második 14 méterrel arrébb jelezte azt a pontot, ahol egy normál reakcióidővel rendelkező sofőr az észlelés után fékezni kezd. A harmadik terelőkúpot az ütközés vonalában helyeztük el az út szélén. A kísérlet során figyeltünk arra, hogy a sávunkban ne legyen érkező jármű.
Az általunk használt 9 éves Renault Koleos nem egy súlycsoportban játszik felszereltség és biztonsági rendszerek tekintetében az extrákkal megtömött Audival. Járművünk tempomatját 52 km/órára állítottuk, így kb. a megengedett 50 km/órás sebességgel haladtunk fékezés előtt. A kísérlet nem hitelesített, de nézőinknek összehasonlítási alapot jelenthet. A baleset idején nedves volt az úttest, de nem voltak vízátfolyások.
Az első két fékpróbánál a második terelőkúpnál tapostunk a fékbe, a harmadik tesztnél viszont újabb 16 méterrel később. Tanulságot nem vonunk le, csak annyit emelünk ki, hogy járművünk a megengedett sebességgel érkezett a kanyarba és ahogyan az videónkban látható, minden alkalommal bőven az ütközési pont előtt állt meg.
Véleményét kérjük ossza meg velünk Facebook oldalunk vonatkozó cikkénél!
Audi ütközött Renault áruszállító oldalának Sorokpolányban
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.