Barion Pixel
Szerző: 112Press / Tánczos Mihály 2025. május 31.

Városban egykerekező motorosok videón – nem mindenki tartja szórakoztatónak

Évek óta rendszeresen visszatérő téma, hogy a szombathelyi Rohonci utat többen is versenypályának használják és motort bőgetve robognak végig rajta éjszaka. Olvasónk most motorosokról küldött egy rövid, friss videót. A fiatalok a szinkron egykerekezést gyakorolták a négysávos szakaszon. Ennek többen nem örülnek.

A szombathelyi Rohonci útról küldött egy rövid, de látványos videót olvasónk. Ezen két fiatal látszik, amint egykerekezve haladnak el a sportkomplexum előtt.

Sejtjük, hogy a felvétel megosztó lesz, mert sokan vannak, akik úgy gondolják, hogy fiatalok, hadd kísérletezzenek és „semmilyen szabályt nem szegnek meg vele”.  A KRESZ jelenleg valóban nem nevesíti konkrétan az egykerekezést – 2025. őszén ez megváltozhat -, de több paragrafusban is találhatók olyan kitételek, amelyeket jelenleg is ráhúzhatnak az egykeréken robogókra. Az egykerekezés nem felel meg a jármű rendeltetésszerű használatának és nem biztosítja a megfelelő irányíthatóságot sem.

A szombathelyi Rohonci út 2025. áprilisában Fotó: Tánczos Mihály

Súlyos sérülés lett a vége

Néhány éve közöltünk egy felvételt egy záróvonalnál és forgalom elől elzárt területnél előző, majd az újabb előzésnél egykerekező motorosról. 

A férfit sokan a védelmükbe vették, miszerint semmilyen szabálytalanságot nem követett el. Később ugyanez a férfi, ugyanazon a motoron ülve, ugyanazon az útszakaszon a megengedettnél nagyobb sebességgel haladva záróvonalon előzött meg két járművet, majd nekiütközött egy főútra kikanyarodó járműnek, amelynek a sofőrje az akkor még elöl haladó gépkocsihoz viszonyítva döntött az elindulás mellett.

A védőruházat nélküli motoros 40 métert repült és úgy találtak rá az árokban, hogy a lábai a nyaka mellé „tekeredtek”. A férfi túlélte az esetet, amiről már sokkal kevesebben állították, hogy „senkit nem veszélyeztetett a szabálytalankodásával”

Amikor oldalról érkezik a busz

2024. májusában a kőszegiek idegein táncolt egy fiatal motoros, aki a vakmerő előzéseit gyakran egykerekezve ünnepelte. A sisak miatt a legtöbben nem tudták kiről van szó, a társai pedig még cukkolták is a panaszkodókat. A balesete előtt négy órával egy ismerőse  gunyorosan azt írta a Facebookon a motorbőgetés, száguldozás és egykerekezés miatt panaszkodóknak, hogy hívhatnak helikoptert, de azzal sem tudják elkapni. Nos, a helikopter érkezésére már mozgásképtelen állapotban volt, mivel a testén áthajtott egy busz.

A fiatalember súlyos sérülésekkel túlélte a balesetet.

A Rohonci utcai felvételre visszatérve, kíváncsiak lennénk arra, hogy olvasóink szerint rendben van ez a fajta közlekedés? (A motorbőgetés évek óta visszatérő probléma az utcában, de jellemzően az éjszakai mutatványokra panaszkodnak sokan.) Kérjük, hogy más hozzászólására senki ne reagáljon durván, még akkor sem, ha a leírtakkal egyáltalán nem értenek egyet. Kulturált hozzászólásokat kérünk. Köszönjük!

Miért tarthatják fontosnak az egykerekezést azok, akik ezt a városban művelik?

Minden tudományos kutatást nélkülöző teóriánk alapján a városi egykerekezés összevethető a madarak látványos párzási táncával, ami a fajtársak lenyűgözésére, „érték” demonstrálására szolgál. Az emberi viselkedésben ez sokszor a szexuális szelekcióval is összefügg: kiemelkedni a tömegből, „alfa” státusz mutatása, erő, bátorság, ügyesség megvillantása és az adrenalinlöket élvezete. Sokan azért egykerekeznek, hogy maguknak, vagy másoknak bizonyítsák, hogy ők ügyesek, bátrak, merészek. Emellett nagy mértékben várják az elismerést is, illetve úgy gondolják, hogy az ilyen tettek belépőt jelenthetnek egyes zártabb közösségekbe is.

A Rohonci úti videót köszönjük olvasónknak!

Mi is segítséget kérünk ahhoz, hogy folytathassuk azt a munkát, amit olvasóink, nézőink megismerhettek az elmúlt 13 évben, több ezer helyszíni tudósítás során. Saját fotókkal, videókkal, adatokkal mutattuk be a legtöbb esetet, szenzációhajhász felütések és mesterséges intelligencia által írt közhelyek nélkül. És csinálunk még sok olyasmit, amiről rendszerint nem számolunk be, de megkönnyíti a közlekedők dolgát, vagy segítséget jelent a káresetek részeseinek. Erről hamarosan részletes cikkel jelentkezünk. 

Ha Ön, kedves nézőnk, olvasónk hasznosnak tartja azt, amit csinálunk és megteheti, akkor kérjük, hogy támogassa a munkánkat!

Revolut Revtag: @112press

Támogatás bankkártyával, Google Pay-jel: kattintson ide

Banki átutalás:
MBH Bank: 10300002 - 10636033 - 49020010
Megjegyzés: Támogatás 

Köszönjük a hozzájárulást!

 


Kapcsolódó hírek

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.