Tényleg elhajtott a frontális baleset után a letarolt VW mögött érkező autó?
Nagyon sok felháborodott üzenetet kaptunk a zsédenyi frontális baleset dashcam felvételének publikálása után, mivel azon az látszik, hogy egy sötét színű kombi elhajt a helyszín mellett, pár másodperccel a frontális ütközés után.
“Cserbenhagyással”, “segítségnyújtás elmulasztásával” és hasonló vádakkal illette több olvasónk annak a sötét színű autónak a vezetőjét, aki pár másodperccel a frontális baleset után hajt el a fedélzeti kamera felvétele alapján. Kérjük, nézzék meg újra videónk elejét, a 21. másodpercig.
A felháborodás érthető lenne, ha az autós valóban elhajtott volna, de ez a példa is jól mutatja, miért nem foglalkozunk soha pl. furcsán parkoló autókkal. Azoknál az előzményt nem tudjuk, azaz azt a helyzetet, amikor a sofőr leparkolt, a mostani esetnél meg azt nem tudhatnánk elvileg, hogy valóban elhajtott-e a vezető.
A szemfüles nézők láthatják, hogy a videóban a vágás előtt felvillan a féklámpa és a teljes dashcam felvételnek köszönhetően mi azt is tudtuk, hogy a sofőr megállt, visszatolatott és az utasokkal együtt mentek segíteni. Megnyugtatásképp pedig már hang nélkül feltöltjük ennek a bizonyítékát.
És arra kérjük olvasóinkat is, hogy képzeljék bele magukat a sötét autós sofőr helyébe. Valószínűsíthetően a Volkswagen mögött haladt valamennyivel, amikor az előtte 90-es tempóban haladó autónak egy pillanatra felvillant a féklámpája, majd a filmekben látott módon az autó hirtelen furcsán irányt változtatott, miközben törmelékek repültek minden irányba, füst kíséretében és az autók az árokba csapódtak.
Az első reakció ilyenkor jellemzően a jeges rémület, a vezetők leginkább azon vannak, hogy autójuk az úttesten maradjon és ne kerüljenek bele a “szórásba”. Aztán ezután jön az utasok ellenőrzése, hogy jól vannak-e, majd a racionális döntés, “menjünk vissza segíteni”. Miközben az emberek többsége retteg attól, mit talál majd a helyszínen. Ezekben a másodpercekben még sem a Renault kisbusz, sem a sötét autó utasai nem tudhatták, hogy túlélték-e az ütközést a BMW és a Volkswagen utasai.
Reméljük, hogy a tisztázó videó után azoknak a véleménye is megváltozik, akik első videónk alapján elküldték melegebb éghajlatra a sötét autó sofőrjét.
(Elárulunk egy szakmai titkot is. Ha egy cikk címében kérdőjel szerepel, akkor a kérdésre a válasz 99 százalékban az, hogy NEM. Általában clickbait, azaz kattintásvadász oldalak használják előszeretettel ezt a módszert, mi pedig reméljük, hogy olvasóink elnézik nekünk ezt a kilengést.)
Hol vannak a traffipaxok?
Ez a kérdés is többször előkerült a 84-es főúton történt baleset kapcsán és akkor is, amikor valaki felvetette, hogy szeptemberben pár száz méterrel arrébb egy német házaspár halt meg, miután a sofőr elaludt a volán mögött és kamionnak ütközött.
Érdekes egybeesés, hogy a novemberi és a szeptemberi baleset is feltehetőleg elalvás miatt következett be, mindkettőben német rendszámú BMW vezetője az okozó. Az elalvás ellen azonban egyetlen traffipax sem hatásos. Érdekes momentum, ami a szeptemberi baleset élő bejelentkezésénél el is hangzott, hogy a német rendszámú BMW a megengedett sebességgel hajtott el a traffipax előtt, majd néhány méter múlva a sofőr elaludt a volánnál. A sebességet mérő rendőrök siettek azonnal a bajba jutottak segítségére, sajnos a BMW-ben ülőkön már nem lehetett segíteni.
Ez több kérdésre is választ adott: a szeptemberi esetnél a BMW nem száguldott és bizony van sebességmérés a 84-es főúton.
Hol vannak a pihenőhelyek az M86-oson?
A válasz egyszerű: sehol. Szombathely és Győr között az M86-os és M85-ös autóutak mellett egyetlen pihenőhely, benzinkút sincs közvetlenül az autóút mellett. Hegyfalunál pedig hiába van viszonylag közel egy ÖMV kút az autóúthoz, aki nem ismerős a környéken, az nem szívesen hagyja el az autóutat, vagy autópályát, így aztán egy esetleges pihenő lehetőségétől is elesik.
Öröm az ürömben, hogy néhány év elteltével elkezdték építani a pihenőhelyeket, irányonként 2-2 lesz a kb. 91 kilométeres M86-M85 szakaszon és 2020. tavaszán lehet őket először igénybe venni.
Kis érdekesség (a betűtévesztést leszámítva), hogy a táblán feltüntetett adatok alapján a projektre megítélt nettó támogatás közel egymilliárd forinttal több, mint a kivitelezés nettó összege.
A pihenőhelyekre egyértelműen nagy szükség van, a szalagkorlátokat minden bizonnyal kevesebb autó teszteli majd, ha lesz mód legálisan megállni az autóút mellett.
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.