Barion Pixel
Szerző: 112Press 2020. január 18.

Összetört BMW, mint "nagyszerű darab" a fizetős előéleti ellenőrző rendszerben

Egy olvasói levél után néztünk utána egy olyan autónak, aminek az eleje, hátulja összetört, kereke kiszakadt, a sofőrt pedig a B-oszlop eltávolításával vágták ki a tűzoltók az autóból 2018-ban. A fizetős előéleti adatok alapján nagyszerű darabnak tűnik...

Először mutatjuk az olvasói levelet:

"A minap egy ismerősöm megosztotta egy 2018-as cikküket:
 
 
Az elhunyt sofőr Facebook emlékoldalán megtalálható képein látható a jármű rendszáma is. Kíváncsi voltam, hogy az online járműnyilvántartás milyen találatot hoz erre. Nem vagyok sem karosszérialakatos, sem autószerelő, sem pedig műszaki vizsgabiztos, de az, hogy egy személygépjármű egy ilyen baleset során az ütközésből, becsapódásból, és szabadítási munkálatokból adódóan elszenvedett sérülések után sikeres műszaki vizsgát tegyen 2019-ben, számomra felfoghatatlan.
 
A BMW a baleset után

A "B" oszlop kivágva, az autó jobb hátulja eltűnve, a futómű atomjaira hullva, az elejét pedig nem is láttuk a cikkben szereplő videó és képek alapján, illetve számos rejtett sérülés is keletkezhet egy ilyen mutatvány után, aminek a hatása csak jóval később jelentkezik.

A BMW a baleset után

Az online rendszer szerint a gépjármű jelenleg is forgalomban van. Kíváncsi vagyok, vajon kinek csúszott a boríték, aminek köszönhetően az öreg 320D újra az utakat róhatja, illetve ki lesz a "szerencsés", aki egy "svájci nem-dohányzó fogorvosnő garázsban tartott, templombajáró" BMW-jét fogja jutányos áron a magáénak mondhatni.
 
szuf3
 
A SZÜF szerint mind az eddigi, mind a jelenlegi tulajdonosok száma: 1, és mivel szegény sofőr már az örök aszfaltcsíkon száguld, minden bizonnyal nem ő volt a gépjármű tulajdonosa. Egy épeszű ember pedig, aki ismeri az autó előéletét, nem fog beleülni, és vezetni. Logikus tehát, hogy:

a, Vagy a tulajdonos egyszerűen nemtörődöm, és egy esetlegesen bekövetkező balesetben a törésteszthez képest teljesen máshogy viselkedő, guruló koporsóban teszi kockára a saját és mások életét, vagy

b, Jelen pillanatban az autó nincs használatban, de eladó...
 
szuf2
 
Nem tudom eldönteni, melyik a rosszabb. Nem is szívesen gondolok bele, mivel a munkám miatt nap mint nap én is a Kőszeg - Szombathely szakaszon ingázok, autóval. Az ilyen cikkek olvasásánál mindig felsóhajtok, hogy mekkora mázlim volt, amiért én nem voltam résztvevője a balesetnek. Nincs olyan nap, hogy ne látnánk legalább egy meredek előzést, egy meggondalatlan kihajtást a főútra, vagy - az évszaknak hála - egy beszitálást, megcsúszást.
 
A BMW a 2018-as baleset után, 2019. márciusában

Vajon hány olyan autó lehet Magyarországon közúti forgalomban, amit már gazdasági totálkárossá nyilvánítottak, de az ügyes szakiknak és haveroknak "hála" megmenekült a bontók komor, rozsdaszagú magányától?"
 
 
Eddig tart olvasónk elgondolkodtató levele, mi pedig utánanéztünk, hogy valóban a nevezett autó tört-e össze 2018. januárjában? A válasz egyszerű: igen. Ez az autó 2019. márciusában sikeres műszaki vizsgát tett, egyetlen kiegészítéssel, a színe sötétkékről feketére változott, ami bekerült a nyilvántartásba is.
 
szuf1
 
A jármű általunk helyszínen tapasztalt komoly megrongálódása, majd újjászületése remek alkalom ahhoz, hogy teszteljük a CarVertical előéleti rendszerét, így kíváncsian kértük le a fizetős jelentést, amiből az ígéretek szerint jó eséllyel kiderülnek az esetlegesen eltitkolni próbált részletek. Nos a CarVertical szerint:
 
CarVertical jelentés az összetört BMW-ről 8

"Nagyszerű darabnak tűnik! Nem találtunk bizonyítékot arra, hogy WBAA****61 balesetet szenvedett volna."
 
CarVertical jelentés az összetört BMW-ről 4
 
A CarVertical-lal szemben nekünk komoly bizonyítékaink vannak arra, hogy a fizetős szolgáltatás szerint 1999-ben, a magyar rendszer szerint 2000-ben gyártott autó 19 (vagy 18) éves korában komoly balesetet szenvedett. Ez rávilágít arra, hogy ezek az előéleti jelentések csak akkor érnek valamit, ha az autó tulajdonosa, vagy örököse hivatalos szervízben, hivatalos úton javíttatja meg az autóját, pl. a Casco, vagy saját zsebe terhére, számlával. A hátsó udvarokon, vagy haverok által "újjávarázsolt" autók esetében azonban semmit sem ér, ez a BMW rá az élő bizonyíték. A vásárlók viszont adott esetben abban a tévhitben veszik meg az autót, hogy az egy sérülésmentes, "remek darab".
 
CarVertical jelentés az összetört BMW-ről 6
 
És mi a baj az ilyen szépen kipofozott járművekkel? Jó eséllyel a menetstabilitásuk meg sem közelíti az eredetit, ütközés esetén pedig az autó töredék védelmet nyújt a benne ülőknek, ahhoz képest, mint amit nyújthatna. Ami addig nem gond, amíg csak az ül benne, aki a javítást elvégeztette és másnak nem okoz kárt és sérülést, de ha már utasokat is szállít, vagy eladja, akkor a többieknek valószínűleg fogalmuk sem lesz a veszélyről. A menetstabilitási gondok pedig pályaelhagyásban, kisodródásban, rossz esetben frontális baleset formájában jelentkeznek.
 
Volkswagen donorok tréleren, az M1-es autópályán -  Fotó: Tánczos Mihály
 
A sufniban végzett javításokat a legritkább esetben végzik gyári, új alkatrészekből, jellemzőbb, hogy bontott elemek kerülnek be az autóba. A biztonsági rendszerek működését semmi sem szavatolja. A hibajelzések gyakran ügyeskedéssel tűnnek el a kijelzőről.

Korábbi sérülés után felújított Mercedes egy ráfutásos baleset után

Sajnos nem egy esetben tapasztaljuk baleseti helyszíneken, hogy egy-egy autó harmonikaként csuklik össze, szétszakad, nem nyílnak a légzsákok stb. A többségükről hamar kiderül, hogy külföldről behozott, olcsó, de "jó állapotú" kocsiként vásárolták ezeket, az pedig a tulajdonost is meglepi, hogy a légzsákok nem nyílnak egy frontális ütközésnél, aminél eltűnik az autó eleje. Az olcsó húsnak híg a leve mondás esetében a híg lé itt esetlegesen újabb út mellett felállított kis keresztet jelenthet.

életveszélyes sérült elszállítása - baleset után felújított autóban ült

Kérjük, mondja el véleményét Facebook oldalunk vonatkozó bejegyzésénél!

 

Gyakran ismételt kérdések...

Szeretnénk megelőzni néhány felesleges kört a hozzászólásoknál, ezért előre válaszolunk a BFK-ra (Biztosan Feltett Kérdésekre).

-Ha ez nem BMW lenne, akkor is megírnátok? Áááá, biztosan nem!
-Igen, megírnánk.

-Miért emelitek ki, hogy BMW?
-Nem emeljük ki. Tény, hogy BMW, a nevét pedig három nagybetűvel kell hivatalosan leírni.

-Csak a  BMW-t írjátok ki címben, mert irigyek és rosszindulatúak vagytok!
-Ugyan ezt minimális időráfordítással bárki cáfolhatja (nem a rosszindulatot és az irigységet), de akkor nézzünk néhány márkát, hányszor szerepeltek cikkeink címében az elmúlt három évben:

BMW 93
Opel 128
Suzuki 127
Renault 115
Volkswagen (és VW) 132
Audi 78
Mercedes 70

A listából kiderül, hogy mi a legirigyebbek és legrosszindulatúbbak a Volkswagenek vezetőivel vagyunk (42 százalékkal több cikk címében szerepeltek), de az Opelekkel sem vagyunk kibékülve. Furcsa, hogy ezen márkák vezetői még egyetlen alkalommal sem kérték ki maguknak, hogy "kiemeltük" autójuk márkáját egy-egy cikk címében és nem érezték úgy, hogy egy Volkswagen sofőrjének a hibáját megemlítve minden Volkswagen tulajt vérig sértettünk volna.

Totálkáros BMW-ből lett "nagyszerű darab" a forgalomban? - Mennyire biztonságos egy ilyen kipofozott autó?




Kapcsolódó hírek

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.