Barion Pixel
2015. február 12.

Már dolgoznak az új traffipaxok Vas megye útjain

A vasi autósok ma több helyen is láthatták az új traffipaxokat. Úgy tudjuk, egyelőre tesztüzem van, azaz a VHKKEP-pel ma bemért szabálytalan autósok még megúszhatják.

Meg nem erősített információink szerint hét új "változtatható helyű komplex közlekedési ellenőrző pont", azaz VHKKEP került Vas megyébe és ezek tesztelése kezdődött most el a vasi utakon. A készülék bárhol felbukkanhat, autó szélvédője mögött, hídon, út szélén, járdaszigeten.

DSC_1930

A készülékekkel kapcsolatban egyelőre semmilyen információt nem kaphattunk a Vas Megyei Rendőr-főkapitányságtól, illetve a készülékek kezelőitől, de az új eszközökről tudtunk képeket készíteni. Tiszteletben tartva a rendőrök kérését a kijelzőről egyelőre nem mutatunk fotót.

DSC_1974

A VHKKEP-ek tervezett funkcióiról korábban már írtunk, vonatkozó cikkeink között megtalálható.

Magyarországon kifejezetten divatos szidni a traffipaxokat és az azokat kezelő rendőröket. "Csak a pénzt hajtják, ahelyett, hogy dolgoznának, gyilkosokat, rablókat üldöznének" - hasonló frázisokkal gyakran találkozunk. Most tekintsünk el attól, hogy nem a közlekedési rendőrök dolga a gyilkosok és rablók üldözése  és foglalkozzunk csak a sebességméréssel.

Gyorshajtásból és relatív gyorshajtásból rengeteg baleset történik minden évben és akinek hozzátartozója megsérül, vagy meghal ilyen balesetben az a legritkább esetben törné össze a traffipaxokat. Sőt...  De ha "csak" anyagi káros egy gyorshajtás miatti baleset az sem okoz vidám heteket, hónapokat az érintetteknek és a pénztárcát is jobban apaszthatja, mint egy bírság.

Új traffipaxok tesztüzemben a vasi utakon



Az alábbi videó nagyon jól szemlélteti, mi a különbség egy 40 mérföldes sebességnél (64 km/h) és egy 30 mérföldes sebességnél (48 km/h) elütött gyermek életbenmaradási esélyei között. Talán ezen is érdemes elgondolkodni.

 

Lelőjük a tanulságot: a 40 mérföldes sebességgel elütött gyermekek 80 százaléka meghal. A 30 mérföldes sebességnél elütött gyermekek 80 százaléka életben marad. A különbség 10 mérföld/óra. Tényleg "csak" ennyi?
 
Szintén a gyorshajtással kapcsolatos elgondolkodtató kisfilm. Ha lenne még 10 másodperc az ütközés előtt, amikor a sofőrök beszélgethetnének. Hát, mindegy, maximum egy bocsánatkérésre futná. Itt éppen mindketten hibáztak...
 

Érdemes rászánni egy percet a TAC realisztikus figyelmeztetésére is. Látványosan mutatja meg, mi a különbség a gyorshajtó által elütött gyalogos sérülései és a megengedett sebességgel közlekedő által elütött gyalogos sérülései között.

 

 

 

 

 

címkék: traffipax vhkkep

Kapcsolódó hírek

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.