Totálkárosra tört az Audi a 89-es főúton
Totálkárosra tört az Audi a 89-es főúton
Szombathely felé tartott Bucsu irányából egy Audi személyautó, amikor egy jobbra ívelő kanyar után a kocsi megcsúszott a nedves úton. A sofőr próbált ellenkormányozni, de a jármű áttért a szemközti sávba és nagy sebességgel ütközött a szalagkorláttal. Az Audi megpördült és visszacsapódott a a menetiránya szerinti oldalra, ahol az ottani szalagkorlát ismét átdobta a szemközti oldalra. A jármű hátulja a korlát alá fúródott és így állt meg. Szerencsére az irányíthatatlan Audi nem ütközött más járművel.
Az autó vezetőjét kézsérüléssel szállították kórházba. Két utasa vágott sérüléseit a mentők a helyszínen ellátták. A kocsi darabjai és a csomagtartó tartalma nagy területen szóródott szét és olaj is került az úttestre.
Az Audi egyik utasától megtudtuk, hogy éppen kerékcserére készültek a jövő héten, most jött össze a pénz az új kerekekre, amivel a kopottat szerették volna lecserélni. Erre már nem lesz szükség, az autó totálkárosra törött. Elképzelhető, hogy a nem megfelelő bordamélységű gumiabroncs is szerepet játszott a balesetben.
Miért fontos a megfelelő bordamélység?
A gumiabroncs előrehaladott kopásánál - a csökkent bordamélység következtében - az abroncs már nem képes azt a vízmennyiséget elvezetni, mint korábban, ezért fokozottan nő a vízenfutás veszélye, és a fékezési tulajdonságok jelentősen romlanak. Ilyenkor a gumit cserélni kell. Rendszeresen ellenőrizze az abroncs futófelületét, hogy megállapíthassa, a cseréje mikor válik szükségessé. A gumiabroncs mintázatának mélysége soha nem lehet 1,6 mm-nél (téli gumi esetén 4 mm-nél) kisebb. Az ellenőrzés megkönnyítése céljából általában az abroncsok futófelületén, több helyen ún. kopásjelzőket helyeznek el. Ha a kopás olyan mértékű, hogy a kopásjelzők egy magasságban helyezkednek el a szomszédos bordával, ez azt jelenti, hogy a barázda mélysége már nem megfelelő. (Forrás: autotech.hu)
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.