Az M86-os folytatásaként épülhet Szombathely elkerülőjének új szakasza
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kihirdette a szombathelyi elkerülő tervezését célzó ajánlati felhívást. A nyertes feladata többek közt a szükséges engedélyes tervek elkészítése, valamint az építési engedély megszerzésére lesz.
Az új út részben négy sávon, részben két sávon valósul meg, északkeletről elkerülve a várost.
Az összesen mintegy 6,2 kilométeres elkerülő út nyomvonala az M86-os gyorsforgalmi autóút és a 87-es főút különszintű csomópontjától indul északi irányba négysávon haladva. A Söptei úti különszintű csomópontot elérve már kétsávon folytatódik nyugati irányban, a Szombathelyi Repülőtér és a szombathelyi beruházási terület között, majd csatlakozik a 87-es és a 89-es főutak meglévő körforgalmi csomópontjába.
A tervezés magában foglalja
- a Sopron - Szombathely vasútvonal,
- valamint a Szombathely - Kőszeg vasútvonal különszintű keresztezését,
- továbbá a Puskás Tivadar utcának a főútra való kikötését is.
A közbeszerzés előírja, hogy a Hegyeshalom-Szombathely vasútvonalat és a Székesfehérvár-Szombathely vasútvonalat csak külön szintben lehet keresztezni.
Az M86-os út déli irányban is kap egy új csatlakozást, miután Szombathely keleti határa és Körmend keleti határa között 26 kilométeres új szakasz épül majd ki a gyorsforgalmi úton - közölte a Magyar Építők.
A tervezett ütemben halad a pihenőhelyek építése az M86-os és M85-ös autóúton
Ahogyan azt már többször jeleztük, a Szombathely-Csorna-Győr autóutakon jelenleg nincs közvetlen pihenőhely a közlekedők számára. A 2018. tavasza óta épülő létesítmények fogják biztosítani a nehézgépjárművek, buszok és személyautók vezetőinek és utasainak pihenését.
A Vas megyei „Vámoscsalád” egyszerű pihenőhelyek mellett mindkét oldalon tengelysúlymérő állomás is készül.
A Vámoscsaládi tengelysúlymérő állomás és egyszerű pihenőhely esetében, a jobb és baloldali pihenőhelyen 1-1 mérőház épül. Feladat továbbá oldalanként 1-1 tengelysúly és össztömeg mérleg építése és beüzemelése, a mérlegekhez kapcsolódó elektronika (jelzőlámpák, kamerák) kiépítése. A teherautók kiválasztásának érdekében 1-1 előszűrő állomás készül kamerákkal, rendszámfelismerő rendszerrel, burkolatérzékelőkkel az autópályával párhuzamos útra, valamint oldalanként 2- 2 változtatható jelzésképű táblát is telepítenek.
A beruházás részeként a tengelysúly és össztömeg mérlegek előtti és utáni szakaszon betonburkolat épül, illetve sor kerül a fejlesztéshez szükséges közművek kiváltására is. A kamionparkolók mellé oldalanként 1-1 db toalett, valamint padok, asztalok, hulladékgyűjtők épülnek.
Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője az aktuálisan zajló munkákkal kapcsolatban arról tájékoztatott, hogy mindkét helyszínen az idei évben megtörtént a töltésépítés. Vámoscsaládnál a védő- Rábaköznél javítóréteg épült. A téli leállás előtt mindkét helyen a szegélyek kitűzése és építése zajlott. Megtörtént a vízvezeték és a szennyvíz gerincvezeték kiépítése is.
A „Rábaköz” komplex pihenőpár biztosítja egy a későbbiekben létesíthető üzemanyagtöltő állomás helyigényét, illetve az elektronikus töltőállomás telepítéséhez szükséges védőcsövezést is. A pihenőhelyek Sopronnémeti településtől délre találhatóak, Sopronnémeti és Szil településhatárához közel.
A két komplex pihenőhelyen oldalanként 30 db személygépjármű parkoló, 29 db tehergépjármű parkoló és 5 db autóbusz parkoló kerül kialakításra, valamint kiépítik az ehhez kapcsolódó vizesblokkokat is. A hulladékok tárolására oldalanként legalább 2-2 db mélyépítésű hulladék tározó tartályt létesítenek, és kialakítják a szelektív hulladékgyűjtés helyét is. A pihenőhelyi bútorok talajba rögzítet kivitelben készülnek.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában uniós forrás felhasználásával valósult meg. A kivitelezést a Colas Út Zrt. végzi nettó 5,9 milliárd forint értékben.
2016. októberi videónk az M86-os és M85-ös autóutat mutatja be Szombathelytől az M1-es autópályáig.
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.