Barion Pixel
Szerző: 112Press /Tánczos Mihály 2022. július 25.

Szemtanú állította meg a VW kisbuszt a 84-esen – Suzuki csapódott árokba Káldnál

Egy szabálytalan előzést követően hajtott árokba egy Suzuki személyautó, a megelőzött autós pedig az előzést végrehajtó sofőr nyomába eredt és meg is állította a Volkswagent. Kérdés, hogy vajon felelős-e a szabálytalanul előző azért, ha egy kocsisorban egy autó vezetője nem tud megállni az előtte fékezők mögött?

Vasárnap délután történt pályaelhagyásos közlekedési baleset Káldnál, a 84-es főúton, miután egy kocsisorban harmadikként haladó Suzuki vezetője jobbra húzta a kormányt, hogy elkerülje az ütközést az előtte fékező járművel.
A személyautó letért az útról és árokba csapódott, majd elsodródott egy vastag törzsű fa mellett.

Szemtanú állította meg a VW kisbuszt a 84-esen – Suzuki csapódott árokba Káldnál

Senki sem sérült meg és a Suzuki vezetője nem is hívott volna rendőrt, azonban egy sofőr szerint cserbenhagyás történt, ezért egy Sárvár irányába haladó osztrák rendszámú Volkswagen kisbusz után eredt és pár kilométerrel arrébb meg is állította azt.
Közben értesítették a rendőrséget is, így a Sárvárról érkező rendőrök először a megállított járművel és annak utasaival találkoztak.

Szemtanú állította meg a VW kisbuszt a 84-esen – Suzuki csapódott árokba Káldnál

A kisbuszban utazók később kérdésünkre elmondták, hogy fogalmuk sem volt, miért vág eléjük a fehér autó és miért kényszeríti őket megállásra. Sokáig azt hitték, hogy a sofőr azért lett ideges, mert a VW korábban megelőzte a járművét.

Szemtanú állította meg a VW kisbuszt a 84-esen – Suzuki csapódott árokba Káldnál

Információnk szerint a Volkswagent megállító gépkocsi vezetője biztos volt abban, hogy a VW okozott balesetet Káldnál, mivel úgy előzött, hogy fékezésre kényszerítette a szemből érkező jármű vezetőjét.

A két gépjármű nem ütközött.

Szemtanú állította meg a VW kisbuszt a 84-esen – Suzuki csapódott árokba Káldnál

A sorban elöl haladó és fékező jármű mögött a fékbe taposott a sorban másodikként haladó sofőr is, az őket követő Suzuki vezetője viszont már nem tudott volna megállni, ezért döntött a félrekormányzás mellett.

Szemtanú állította meg a VW kisbuszt a 84-esen – Suzuki csapódott árokba Káldnál

A rendőrök visszakísérték a kisbuszt a káldi baleset helyszínére.

Szemtanú állította meg a VW kisbuszt a 84-esen – Suzuki csapódott árokba Káldnál

A Suzuki vezetőjétől megtudtuk, hogy a helyszínelő már tájékoztatta arról, hogy a követési távolság meg nem tartása miatt ellene is eljárás indul.

A KRESZ 27. § (1) így fogalmaz: „Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.”

Szemtanú állította meg a VW kisbuszt a 84-esen – Suzuki csapódott árokba Káldnál

Azaz a Suzuki vezetőjének ugyanúgy el kellett volna kerülnie az utolérést, vagy ráfutást, ahogyan a sorban másodikként, vagy negyedikként közlekedő is elkerülte a balesetet.

Szemtanú állította meg a VW kisbuszt a 84-esen – Suzuki csapódott árokba Káldnál


-A vastag törzsű fát látva most az a legfontosabb, hogy egyben vagyunk. A baleset után többen is a segítségünkre siettek, többek között az az autóvezető is, aki előttünk fékezett. A hölgy megállt és visszaszaladt. Köszönöm a segítségüket – mondta a Suzukit vezető középkorú férfi, aki utólag már úgy gondolja, nem volt jó ötlet jobbra húzni a kormányt.

A rendőrség vizsgálja a baleset körülményeit.
 

A két másodperces szabály

Európa több országában is a két másodperces szabály betartását javasolják. Ennek az a lényege, hogy az előttünk haladó gépjárműtől akkora távolságot tartsunk, amekkora utat a saját járművünk két másodperc alatt megtesz.
Ez azt jelenti, hogy 90 km/órás sebességgel haladva 50, míg 130-as tempónál 72 méter a biztonságos követési távolság. Egy másodperces reakcióidővel számolva az autó azonnal „lefaragja” a felét, mire a sofőr a fékre lép.
Sokan gondolják úgy, hogy ez túl nagy távolság és arra csábít más autóst, hogy „betöltse” a lyukat.
Sok esetben viszont balesetkor arra hivatkoznak járművezetők, hogy „későn vették észre” a fékező járművet, vagy az „túl gyorsan fékezett” a másik sofőr. (Kedvenc kifejezésünk sok évvel ezelőttről: „belénk lassult a másik autó”.)

Fontos kiemelni, hogy amennyiben a baleset azért következik be, mert az előzést befejező járművezető „ellopja” a követési távolságot és pl. a sávba visszatéréskor tapos bele a fékbe, akkor azért nem a hátulról ütköző sofőr lesz a felelős, ha ez igazolható. (Fedélzeti kamera pl. remek módja a történtek alátámasztásának.)

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.