A nyergesvontató a jobb oldalával ütközött az előtte átsodródó gépkocsival, ami roncsolta az üzemanyagtartályát, így nagy mennyiségű gázolaj ömlött az útra, amit a baleset után érkező járművek széthordtak az úton. A balesetet okozó sofőr karcolások nélkül megúszta az esetet.
Szerencsés kimenetelű, személyi sérülés nélküli közlekedési baleset történt Nádasd és Rimány között, a 86-os főút hírhedt S-kanyarjában. 2024.01.10.-én, késő este.
Egy moldáv rendszámú Renault személyautó tartott Zalalövő irányába. A sofőr nem vette észre az 50 km/órás sebességkorlátozó táblát és a kanyart, így későn reagált arra, amikor a jobbra ívelő útkanyarulathoz ért. Az autó a fékezésnél és erős jobbra kormányzásnál megcsúszott, átsodródott a menetirány szerinti bal oldalra, ahol egy lengyel rendszámú Scania kamion érkezett.
A gépkocsi vezetőjének szerencséjére az autó már majdnem lesodródott az útról, amikor ütköztek. A Renault a jobb elejével rongálta meg a nyergesvontató jobb elejét és oldalát, nekiütközve a kamion kerekének és üzemanyagtankjának is, majd az út melletti füves területen állt meg, az ott még meglévő sínek mellett.
Az úttestre nagyobb mennyiségű gázolaj folyt a Scania tankjából, amit a baleseti helyszín mellett elhajtó járművek mindkét irányba széthordtak.
A helyszínre körmendi tűzoltók érkeztek, akik a Magyar Közút munkatársaival mentesítő anyagot juttattak a burkolatra. Ezt később a Magyar Közút takarítógépe seperte fel. A műszaki mentés és a helyszíni szemle ideje alatt egy sávon, rendőri irányítás mellett haladhatott a forgalom. Nem alakult ki nagyobb torlódás.
A személyautót vezető moldáv férfi elismerte a felelősségét a balesetért. A karambol időpontjában -7 Celsius fokot mutatott a hőmérő és a hőmérséklet az idő múlásával tovább csökkent. A kellőképpen átfagyott okozó munkatársunk fűtött autójában, meleg teával vészelte át a műszaki mentést és egyéb munkálatokat.
A 86-os tranzitúton lévő S-kanyarral már többször foglalkoztunk, kisebb-nagyobb balesetekkor megemlítve, hogy időszerű lenne kiegyenesíteni a kanyart, vagy jobban felhívni a figyelmet az alattomos útkanyarulatokra. Az erdőben folytatódó vasúti síneket a közelmúltban felszámolták, így a vasúti átkelőre figyelmeztető jelzések is eltűntek. A naponta több ezer külföldi által is használt úton egy 50 km/órás sebességkorlátozás és egy előzni tilos tábla van a kanyar előtt, ami sok sofőr figyelmét elkerüli.
Azoknak, akik görcsösen ismételgetik, hogy a KRESZ szerint ilyenkor mit kell csinálni, azoknak elmondjuk, hogy a járművezetők nem azért sodródnak át a kanyaron, mert nem tudják, hogy ezt nem szabad, hanem mert pl. több száz kilométer van a hátuk mögött az adott utazásnál és már lankad a figyelmük.
Azok, akik navigáció segítségével közlekednek ezen a szakaszon jellemzően egy nyílegyenes utat, vagy egy enyhén ívelő kanyart látnak a kijelzőn, mivel a rendszernek hosszú kilométerekig nem kell utasítást adni a sofőrnek és a navigációk átváltanak távlati, vagy madár nézetbe.
Mi továbbra is azt javasoljuk, hogy ezzel az útszakasszal kezdeni kellene valamit. Az egyszerűbb módszer a jól látható előjelzések, útburkolati jelek kihelyezése, felfestése lenne, esetleg a sofőröknek érezhető visszajelzést adó, útburkolatba épített, vagy mart figyelmeztetések is szóba jöhetnének. A drágább, de sokkal biztonságosabb megoldás pedig az út "kiegyenesítése" lenne, aminek megépítése után ugyan soha nem derülne ki, hogy hány életet ment meg az új szakasz és hány embert ment meg súlyos sérüléstől, de az biztos, hogy sokkal biztonságosabban lehetne közlekedni ezen a szakaszon.
Azt ugyanis soha nem szabad elfelejteni, hogy a kanyart elvétő és a szemközti sávba átsodródó sofőr nem csak a saját és utasainak testi épségét veszélyezteti, hanem a vele szembe érkezőkét is.
Scania kamion elé sodródott egy Renault a 86-os főúton, Rimány közelében
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.