Itthon is olvadt meg francia autó a hőségben
Az interneten több millióan látták és megosztották a Renaultról leolvadt műanyagrészeket bemutató fotót. Ilyen képet mi is készítettünk Magyarországon egy Citroenről, de nem éreztük szenzációnak. Megmutatjuk, hátha néhányan elgondolkodnak.
Ez a Citroen sokkal régebbi széria, mint a most pórul járt Megane, de ugyanaz történt vele, megolvadtak a műanyag alkatrészei, miután három napig állt a tűző napon. Hűha! Cikkünk végén megadjuk a választ arra is, vajon az alkatrészek voltak a hibásak, vagy a francia autógyártók, netán a Nap, esetleg chemtrail baleset nyomai láthatók.
A hazai országos napilapok közül több is beszámolt arról, hogy a kánikulában "szétolvadt egy Renault Megane" egy olasz strand mellett, mivel több napig állt a napon. A hírhez sok kép is tartozott, amiből sokan helytelenül azt a következtetést vonták le, hogy a hír igaz, pedig valójában a képek csupán annyit erősítettek meg, hogy egy Renault Megane oldaláról leolvadtak a műanyag alkatrészek, de ami keveseknek tűnt fel, megolvadt a féklámpa is.
Ami egy szemfüles olvasónak már az elején feltűnhetett, a Renault fotózásánál kínosan ügyeltek arra, hogy csak bizonyos szögből látszódjon. Nem biztos, hogy ennek jelentősége van (pedig de!), csupán gyanakvásra adhat okot.
Mutatunk egy másik magyar rendszámú autót is, ami szintén kint állt a napon a hőségben.
Ez az öreg Wartburg nagyon pórul járt, de hát mit is várhatunk a kelet-német autógyárban előállított járműtől? Nem nagy hőségre tervezték, na. Az meg a képen is látszik, hogy nem is betonon állt és mégis ilyen csúnyán megolvadtak a műanyag alkatrészei.
Ha ilyet látunk, akkor érdemes megfordulni és felmérni a terepet, vajon direktben tűzött rá a nap az autókra, esetleg visszaverődtek a napsugarak egy felhőkarcoló üvegfelületéről vagy éppen a NASA szállított űrtávcsövet fedetlen lencsékkel. Mi is megtettük ezt a Wartburg és a Citroen esetében és mérnök lelkületű olvasóink kedvéért bejelöltük, honnan sütött a nap két fenyő között az autókra, mivel ez fontos lehet az eset megítélése szempontjából.
A fenti képből talán sokan rájöhettek, miért is lett volna fontos más szögből is lefotózni az elhíresült Renault Megane-t. Természetesen akkor a képsorozat nem lett volna ekkora szenzáció és nem lehetett volna szidni a francia autógyárakat.
Azért kicsit szomorúak is vagyunk, amiért ennyien megosztottak egy ilyen képet, maximálisan meggyőződve arról, hogy csupán a kánikulában olvadtak meg az alkatrészek. De egy pillanatra visszautalnék még az általunk készített képekre: hazudtunk mi akkor, amikor azt írtuk, hogy napok óta álltak a napon az általunk bemutatott autók? Nem. Hazudtunk, amikor azt írtuk, hogy direktben sütött rájuk a nap? Nem. Hazudtunk, amikor azt írtuk, hogy megolvadtak a féklámpák és a műanyag alkatrészek? Nem. Csupán nem volt összefüggés a két utóbbi között, legfeljebb az olvasó vont le belőle téves következtetést.
Szenzáció, tálalva
Az alábbi képen a Blikk, majd azután az Index beszámolóját mutatjuk meg. A Blikk cikkének már a címéből egyértelműen "kiderül", hogy a Renault felolvadt a napon. Nem csak a műanyag alkatrészei, hanem maga a Renault. A lead azonban már okot adhat a gyanakvásra, ugyanis abban az szerepel, hogy az itthon "állítólag" 13 millióért kapható Megane-ról van szó.
Nos, egyetlen perc alatt elnavigáltunk a renault.hu-ra, kiválasztottuk az árlistát, onnan a drágábbik Megane modellt a legerősebb motorral és legnagyobb felszereltséggel, majd minden fellelhető extrát belepakoltunk (többféle fényezést egy autóra, kerékpártartót, tetőcsomagtartót, hattyúnyakas vonóhorgot stb.), de így is csak 8.458.500 forintra jött ki a kocsi hazai ára az "állítólag 13 millió" helyett. Lehet, hogy a színarany napellenzőt nem találtuk meg az árlistában, ami a napsugaraktól védte volna a kocsit, csak a francia mérnökök fordítva szerelték be, így inkább az autóra húzta a sugarakat...
Ebben a cikkben John Westbrook még egy nevető turista, az index cikkéből viszont "kiderül", hogy az autó tulajdonosáról van szó.
Nem tudjuk, vajon felmerült-e az ilyen cikkek megosztóiban, hogy miért csak egyetlen autóról készült ilyen fotó, ha alapból a francia modell a hibás? Hiszen ebben az esetben a netet ellepték volna a mérges tulajdonosok beszámolói. És ebből a modellből nem egyet adnak el Franciaországban és Olaszországban, így minimum százas nagyságrendű panaszáradatnak kellett volna érkeznie. Arról nem beszélve, hogy a 37 fok mióta rendkívüli egy mediterrán országban?
Azt pedig már csak félve merjük megemlíteni, hogy a műanyag és gumi elemeket általában multicégek gyártják, nem csak egyetlen modell és márka részére.
Szóval ismételten csak azt tudjuk javasolni, hogy érdemes gondolkodni egy-egy ilyen szenzáció láttán.
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.