Szerző: TM 2017. június 19.

Védőfelszerelés nélkül motorozók figyelmébe...

Minden héten látunk olyan motorosokat, akik pólóban és rövidnadrágban élvezik a suhanást a közutakon, autópályákon. Az ő kedvüket akarjuk egy kicsit elrontani.

 
Egy közelmúltban megosztott videóban jól látható, milyen könnyű motorral elhasalni kis sebességnél is egy olajfolton. A motoros ott töréssel megúszta, az utasa nem sérült. Motoros védőfelszerelésben voltak, nem vitték vásárra a bőrüket.
 
Az alábbi képeket viszont nem követendő példaként mutatjuk meg. Az egyik az M1-es autópályán készült, a másik pedig Vépen.
 
m1
A következő szöveg felkavaró részleteket tartalmaz. Elolvasását gyenge idegzetű olvasóinknak csak akkor javasoljuk, ha védőfelszerelés nélkül motoroznak.
 
Lehet azt mondani, hogy a magánügyük, de hadd ecseteljük egy kicsit, mi történik, ha nagyobb sebességnél esnek a motorral, hátha ettől néhányan kicsit átértékelik a dolgot. Képet nem töltünk fel, legyen elég a leírás.
 
Néhány éve egy autó hajtott ki egy főúton haladó motoros elé. A balesetben vétlen motoros "eldobta" a motort, hogy ne csapódjon be az autóba. A kétkerekű vezetőjén bukósisak volt, rövidnadrágot és pólót viselt.
 
Az első centimétereken bőrfoszlányok borították a recés aszfaltot, majd nagyobb húscafatok következtek, végül csontszilánkok is keveredtek a véres masszába. Ha a motoros túlélte volna a "darálót", akkor sem épült volna fel soha a sérüléseiből.
 
Ugyanezt védőfelszerelésben csonttörésekkel úszhatta volna meg, amiből a legtöbben felépülnek. Az ilyen baleseteknél a "HA" már csak azoknak szól, akik tehetnek valamit azért, hogy velük ne forduljon elő a példában említett eset.
 
m2
Meleg van a védőruhában? Esetleg korlátoz valamennyire a mozgásban? Korántsem annyira, mint egy tolószék, vagy végtagprotézis.
 
A minőségi felszerelések ráadásul egyre komfortosabbak, egyre biztonságosabbak, igaz, csak akkor, ha megfelelően használják azokat.

Nemrégiben egy Vas megyei településen valaki annyira örült az új motorjának, hogy azon nyomban ki is akarta próbálni a 600 köbcentis járgányt. Adott a látszatra, a fejébe nyomta a bukósisakot, de a megfelelő rögzítéssel már nem törődött. Néhány száz métert tett meg a betonátereszbe becsapódás előtt, a bukósisak lerepült a fejéről, a motort helyiek szedték le a hátáról. Mentőhelikopter szállította kórházba, életveszélyes állapotban. Pedig ő csak egy kis kört akart tenni, de érdemes megjegyezni: mindegy, hogy valaki 1, vagy 1000 kilométert akar megtenni, használni kell a biztonsági felszereléseket. Autóban, motoron egyaránt. Mármint akkor, ha valaki nem szeretne megnyomorodni egy közlekedési balesetben.
 
A motoros nem lehet benne biztos, hogy az éppen megelőzött autó vezetője használja a tükrét
 
Az egyik vasi főút mellett két tuja és kereszt emlékeztet egy súlyos balesetre. A sofőr csak a szomszéd faluba indult két kisgyerekkel. "Csak a szomszéd faluba..." A két tuja nekik állít emléket.
 

Végezetül angolul tanulóknak egy újabb tanulságos reklám a DoE-től. Ebben az összeállításban a kifogásokról, magyarázkodásról ejtenek néhány képes szót. "Kill the excuses. It's not accident!"  A halálos, vagy súlyos sérüléssel járó balesetek túlnyomó részét emberi hiba, mulasztás okozza, a következményekkel pedig nehéz szembenézni. "A szemembe sütött a nap, lehajoltam keresni valamit, fontos üzenetet kaptam" - mi is sokszor hallottunk már ilyen magyarázatot súlyos közlekedési balesetek okozóitól.

 

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.