Meghalt a kórházban az M86-oson az autójával együtt munkagép kanalába tolt vagyonőr
A férfi az autóút szélén, forgalom elől lezárt területen álló munkagépeket őrizte. A felhőszakadás alatt az autójában ült, amikor egy szemből érkező autó behajtott a munkaterületre és hosszú út után belecsapódott az őr autójába.
A 112Press információja alapján a kórházban életét vesztette a ma hajnali közlekedési balesetben vétlen férfi. Az esetről részletesen beszámoltunk, megemlítve azt is, hogy a parkoló Peugeot-ban ülő őr életveszélyes sérülésekkel került kórházba.
---Kérjük, iratkozzon fel Youtube-csatornánkra! Köszönjük!---
A baleset idején zuhogott az eső, a vagyonőr pedig a hat darab, egyenként többtonnás munkagépből álló sor elején parkoló autójában ült, a forgalom elől lezárt sávban. A rendőröknek még elmondta, hogy a Peugeot kb. egy méterrel a Mecalac árokásó-rakodógép kanala előtt állt meg. Hátulról tehát védve volt, egy kamion sem tudott volna benne kárt tenni.

Az M86-os ezen szakasza jól kivilágított, így éjszaka, rossz időben is jól kivehető az út vonalvezetése.

Szemből viszont nem volt az autó előtt fizikai akadály és bármilyen minimális is az esélye egy ilyen balesetnek, de a mai eset mutatja, hogy mégis bekövetkezhet.

A reakciókat olvasva úgy tűnik, hogy sok olvasónk is osztja azt a véleményünket, hogy nem egy úttestre futó vad lehetett a balesetet kiváltó ok, hiszen a jól felszerelt autónak bőven lett volna ideje megállni, ha a sofőr a fékez, de minimum lényegesen kisebb rongálódást okozott volna egy jelentősen lelassuló gépjármű.

Itt van jelentősége annak, hogy az autók konvojban közlekedtek, mivel a másik sofőr elmondása alapján feltételezhetjük, hogy az Audi nem száguldott. A jelek alapján azonban nem lassult jelentősen a sávelhagyást követően, márpedig ha valóban egy róka futott volna az esőben a gépkocsi elé és a sofőr ezt észleli, akkor valószínűsíthetően fékezett volna és próbált volna korrigálni, amikor áthajtott a szemből érkezők sávjába.

Korábbi cikkeinkben már sokszor kiemeltük: ha vad fut az autó elé féktávolságon belül, akkor az intenzív fékezés mellett törekedni kell a jármű sávban tartására, még akkor is, ha így a gépkocsi elüti az elé kerülő állatot. (Az esetek többségében a vad „átér” a lassuló gépkocsi előtt.) A hirtelen kormányrántással a sofőrök komoly bajba kerülhetnek. Irányíthatatlanul sodródó jármű, frontális ütközés, borulás, pályaelhagyás is előfordult, de ami fontosabb: jelentősen megnő a sérülésveszély az elütött vaddal való ütközéssel összehasonlítva.

A mostani esetnél az Audi nem az oldalával sodródott neki a parkoló Peugeot-nak, hanem frontálisan ütközött a két jármű. A biztonsági őr az Audi becsapódásakor előre esett a kormánynak, majd egy pillanattal később már az ülésnek vágódott, amikor a hátra lendülő autóját megállította a munkagép kanala.

A vagyonőrrel a baleset után még lehetett beszélni, de a kórházba szállítását követően belehalt a sérüléseibe.

A Szombathelyi Rendőrkapitányság büntetőeljárás keretében vizsgálja az eset körülményeit.
Mi pedig ettől a esettől függetlenül is azt javasoljuk, hogy ha egy sofőr fáradt, álmos, akkor a saját és az utasai, valamint a közlekedésben résztvevők érdekében is álljon meg pihenni, mozogni, felfrissülni. Az álmosság elleni jelenleg legjobb módszer az alvás. Már félóra szundítás egy parkolóban jelentősen növeli a biztonságos célba érkezés esélyét.






A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.