Barion Pixel
2017. május 10.

Magyar Közút: túlméretes mezőgazdasági munkagépek felelősek a lenyírt oszlopokért

Nemrégiben olvasónk videója alapján megírtuk, hogy egy rövid útszakaszon legalább 19 útszéljelző vezetőoszlop semmisült meg az út szélének kaszálásakor. A Magyar Közút hozzánk eljuttatott közleményében cáfolja, hogy ők lennének a felelősek ezért. Azt írják: a mezőgazdasági munkagépek törik ki az oszlopokat, az ő munkagépük csak a már így megsérült oszlopokat nyírta le, mivel a gépen lévő érzékelő a sérült oszlopoknál nem téríti ki a kasza adaptert.

Alaptalannak tartja cikkünk állításait a Magyar Közút. A hozzánk eljuttatott közleményük az alábbiakban olvasható.

A sérelmezett sajtóközlemény hamisan azt sugallja az olvasónak, hogy a szerkesztőséghez eljuttatott videóban szereplő eseménysor szándékos károkozásban vagy hanyag, esetleg hozzá nem értő munkavégzésen alapul. A médiatartalom írója a cikkben úgy fogalmaz: „Nem tudjuk, hogy figyelmetlenség, trehányság, vagy nem elégséges gyakorlati idő okozta-e a sorokpolányi „darálót”, de a megörökített 19 lenyírt oszlop minden bizonnyal nem fér bele a hibahatárba és a gép még haladt Rábahidvég felé.”

Oszlop

Az elektronikus sajtóban megjelent állításokkal szemben a valóság az, hogy a Magyar Közút Nonprofrit Zrt. munkatársai 2017. április 25-én a 8704-es jelű Rábahidvég- Kisunyom összekötő úton kaszálási munkálatokat végeztek. Ezen az útvonalon rendszeresen közlekednek túlméretes mezőgazdasági gépek dupla kerekekkel, sokszor négy-öt métert meghaladó vetőgéppel, boronával vagy egyéb vontatmánnyal, amelyek sérüléseket okozhatnak az útszéljelző oszlopokban. Vizsgálatunk során szakembereink megállapították, hogy a vezetőoszlopok töve már korábban megsérült (repedt, horpadt), továbbá az útpadkán szakaszosan mezgazdasági gépektől származó nyomok láthatók a szélességjelzők közelében.

A sajtóközlemény hamis állításaival ellentétben a videó képsorain látható oszlopok megrongálódásának oka az, hogy a már korábban, túlméretes mezgazdasági járművel által megsérült és meggyengített vezetőoszlopoknál a munkagép orrkasza adapterén lévő érzékelő nem téríti ki a kasza adaptert, ezáltal az útszéljelzőket elhajlítja és esetlegesen megrongálja, összetöri a már eleve sérült oszlopokat.

"A cikkben foglaltakkal ellentétben sem szándékosságon, sem hanyag munkavégzésen nem alapszik a vezetőoszlopok kidöntése" - áll dr. Nemes-Nagy Tibor vezérigazgató hozzánk eljuttatott levelében.


Kapcsolódó hírek

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.