Közel 300 ezerrel kevesebb fals hívást fogadtak a 112-es segélyhívó operátorait 2018-ban
Az egy évvel korábbihoz képest tavaly 287 744-el kevesebb fals hívást fogadtak a 112-es operátorai, ami körülbelül 1 hónapnyi indokolatlan hívással egyenértékű.
A rendőrség 2018-ban is folytatta az előző évben indított tudatosító kampányát a 112 segélyhívó szám helyes használatáról, az indokolatlan hívások visszaszorítása érdekében. Ennek köszönhetően folyamatosan csökken az intézkedést nem igénylő telefonhívások száma a valós segélykérésekhez képest.
2017-ben 4,1 százalékos, 2018-ban pedig további 8,4 százalékos csökkenés volt tapasztalható a 2016-os alapadatokhoz képest. Ez azt jelenti, hogy bár érzékelhető kedvező irányú változás, azonban még mindig sok a tényleges beavatkozást nem igénylő hívás. Ezek jelenleg az összhívások mindegy 66,6 százalékát teszik ki.
A hívásfogadó központokban továbbra is évente közel 5 millió hívást fogadnak. Miközben a fals hívások száma csökken, addig a valós segélyhívások növekvő tendenciát mutatnak. Ebből látszik, hogy az állampolgárok bizalommal fordulnak a készenléti szervekhez segítségért.
A két hívásfogadó központ szakképzett híváskezelői a továbbiakban is a nap 24 órájában fogadják a segélyhívásokat, azonban az indokolatlan hívások túlterhelhetik a rendszert, ezzel veszélyeztetve olyan emberek életét, akiknek valóban segítségre van szükségük.
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.