Visszaszámlálós beetetések - nem kihagyhatatlanok ezek az ajánlatok!
Ismét felfutóban vannak az olyan hirdetések, ahol a szenzációs ajánlat a kattintástól számítva csak pár percig él. A módszer működik, sokan vásárolnak olyasmit, amire egyébként semmi szükségük, vagy máshol olcsóbban is kapható.
Figyelemfelkeltő szövegekkel bírják kattintásra a gyanútlan netezőket a mostanában ismét elszaporodó trükkös hirdetések. Ingyen óra, világsztár által reklámozott cipő, eddig titkolt fogyasztószer, a potenciát megnégyszerező (?) természetes készítmény - csak néhány termék a kínálatból.
A kattintás után megnyíló weblapokon mindig felbukkan egy számláló, amiből megtudhatjuk, hogy a remek ajánlatnak 2-4-10 percen belül vége. Emiatt sajnos sokan gondolják úgy, hogy sietniük kell, nehogy lemaradjanak az évszázad bizniszéről.
Pedig ha lenne idő gondolkodni, vagy utánaolvasni, akkor kiderülne, hogy az akció keretében most "ingyen" osztott svájci órának beállított szerkezet valójában kínai kvarcóra, a dátum, stopper és naptár funkciók csak dekorációs célokat szolgálnak és ami a legfontosabb: a csomagolás, amit kötelezően ki kell fizetni 10 dollárral drágább, mint ha az órát egyenesen a kínai shopból rendeljük meg, postaköltséggel együtt.
Viszont ebből az órából garantáltan rendelnek olyanok is, akiknek eddig ez eszébe sem jutott, de most "ingyen van".
Alapérvényű szabály, hogy ilyen helyekről ne rendeljünk semmit és véletlenül se érezzük rosszul magunkat, ha lecsúszunk az "akcióról", valójában semmit nem vesztettünk. A visszaszámlálós weboldalakat egyszerűen be kell zárni és el kell felejteni. De ha esetleg mégis kétségeink támadnának, akkor másnap, vagy a cookie-k törlése után nem meglepő módon azt tapasztalhatjuk, hogy a számláló újraindult és hónapokig is megnézhetjük, hogy már csak két percünk van villámgyorsan megrendelni a rendkívül fantasztikus terméket.
A férfiaknak pedig rendkívül rossz hírünk van: egyetlen csodabogyó sem növeli meg a péniszt egy centivel sem, nem hogy 7-8-cal. Ez van. Viszont a bogyókereskedőknél viszonylag ritkán reklamálnak a hatástalan szer miatt, így ez nagyon jó üzlet a kereskedőnek, csak egyre kell vigyáznia: a csodaszer ne legyen mérgező.
Lássunk egy konkrét példát!
Facebook-on felvillan egy hirdetés, miszerint luxus órát adnak ingyen, kihagyhatatlan ajánlat! A hirdetéshez 604 megosztás és ezernél több hozzászólás is tartozik. Ezekbe belepillantva azt látjuk, hogy nagyon sokan örülnek az ajánlatnak. Nézzük az órát!
Rozsdamentes acél tok, luxus kivitel, 120 dollár helyett most még másfél óráig ingyen, vagy amíg a készlet tart. A készlet viszont véges, már 2183-at eladtak a 2500-ból. Jó lesz sietni!
Hurrá, a postaköltségnél nincs semmi! Ez aztán a remek és nemes ajánlat! Adjuk meg hát gyorsan a személyes adatainkat! Itt egy sor a végén, miszerint a folytatásra kattintva hozzájárulok, hogy adataimat továbbítsák az USÁ-ba. Kit érdekel, ha cserébe kapok egy luxusórát? TOVÁBB! (Az adatokat rögzítették és már be is került a továbbértékesítendő célpontok listájába.)
Hopp, mégis csak van postaköltség? 10 dollár? Hmmmm... Végül is az nem olyan sok egy 120 dolláros óráért, még így is megéri a hülyének is. Lehet, hogy más címekről is kellene még rendelni és itthon eladni 10 ezerért? Jó ötlet, de az a hülye szomszédom mindig óv az ilyen nagylelkű ajánlatoktól. Most az egyszer nézzük meg, máshol kapható-e ez az óra? Kezdjük pl. az amazon.com-on...
Nocsak, itt is van. Az új ára 1,88 dollár. Mennyi? Oké, ez valami trükk. Valószínűleg csillagászati áron szállítják, de engem nem vernek át. Lássuk a szállítási díjat...
Magyarországra ingyenes? Mi van? 1,88 dollárért megkapom a 120 dolláros órát postával együtt? Vagy esetleg ez soha nem volt 120 dollár? Mondjuk kvarcóra és márkajelzése sincs, szóval... A fenébe, majdnem bedőltem... Kell a francnak ez az óra. Jé, közben hat új üzenetem érkezett... Hm, mind reklám... Basszus, az előbb adtam ki az emailcímem. Hiába nem vásároltam, a címemet már megkapták...
------------------------
Reméljük a fenti példánk meggyőző volt. Kérjük, álljanak ellen a nagyon csábító ajánlatoknak és gondolják át vásárlás előtt, hogy vajon nem csak egy ügyes próbálkozást látnak-e? Ha pedig bizonytalanok, akkor kérdezzék meg tapasztaltabb ismerősüket és hallgassanak az intelmekre!
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.