Barion Pixel
2014. november 26.

Nem a videó sokkoló, hanem ha átéled

Gyorshajtás, ittas vezetés, balesetmegelőzési kampányok a világ más tájairól. Ezúttal a SAAQ Magyarországon kevésbé ismert kampányvideóiból szemezgetünk. Hátha valaki tanul belőlük.

Összeállításunkban olyan videókból szemezgetünk, amelyeket nyugodtan be lehetne mutatni hazánkban a "gyengébb idegzetű" nézőknek is, mivel rájuk tekintettel Magyarországon jellemzően olyan kampányok futnak, amelyek nem generálnak komolyabb érzelmeket, ennek megfelelően a hatásuk is megkérdőjelezhető. Az alábbi videók - bár itthon kevésbé ismertek - sok embernél minimum gyomorgörcsöt okozhatnak, amivel talán elérhető, hogy elgondolkodjanak a látottakon.

Kezdjük is egy nyugalmas útifilmmel, kellemes zenével. Nem árulunk zsákbamacskát, az idill nem tart a végtelenségig. Javasoljuk feltekerni a hangerőt, mert olyan hang is megszólal, amit a mentők, rendőrök, tűzoltók rendszeresen hallanak, de a televízióban szinte kizárt, hogy tudósításokba bekerüljön.

 

 
A következő film szintén látványosan közelít meg egy hétköznapi helyzetet. Nem nehéz felfedezni a párhuzamot a háborús hírvivő és... (nem akarjuk lelőni a poént, előbb nézze meg a filmet, aztán olvasson tovább...)
 
 
...és az autóban banális SMS-eket gépelő sofőr között. A hírvivő által vitt üzenet egyébként: "Mi lesz vacsira?"
 
De térjünk is át az alkoholfogyasztásra. Az "Iszik és vezet" SAAQ (societe de l'assurance automobile Quebec) féle adaptációja, szavak nélkül.
 
 
Nem kell minden balesetmegelőzési kampánynak sokkolónak lennie. Itt van például egy könnyed, ötletes spot, ami happy end-del végződik. (Komolyan.)
 
 
A szövegírással kapcsolatban ismét visszatekerte az idő kerekét a SAAQ, de a vége ismét borítékolható. Azt már mi tesszük hozzá, hogy nagyon sok balesetet okoz Magyarországon is a vezetés közbeni SMS írás, de érthető módon a túlélő sofőrök erről nem szívesen számolnak be. Helyette jön a "nem tudom, mi történt", "talán elbóbiskoltam", vagy "egy kutya szaladt át előttem az úton és félrerántottam a kormányt".
 
 
Egy alacsony költségvetésű kampányfilm az ittas vezetés ellen, a mondanivaló viszont világos. Kár, hogy erre sokan már csak akkor jönnek rá, amikor a bíró kérdezget az előzményekről.

A sebesség egy életre lelassíthat...

 

Nem mindegy, hogyan jut el az üzenet a célszemélyekhez. A plakátot talán észre sem veszik, de ha a mosdóban szólítják meg őket, akkor talán meghökkennek annyira, hogy odafigyeljenek egy ideig. Például így. A kijelzőt több felsőoktatási intézményben is elhelyezték, ahol a huszonévesekhez jutott el az üzenet.
 

 

Szavazás

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.