Duplán megtévesztő burkolati jelzés az M86-os bevezetőjén, Szombathely határában
A helyiek nem dőlnek be neki, de mivel egy forgalmas tranzitútról van szó, ezért biztosan napi szinten többeknek okoz meglepetést a képen látható jelzés és kamionok, buszok, lakóautók sorolnak be a belső sávba, feleslegesen.
-Jelenleg külföldi utakon faljuk a kilométereket, várhatóan szeptember 8-ig nem jelenik meg friss helyszíni tudósítás a 112Press oldalán. Kérjük olvasóinkat, hogy írják meg privát üzenetben, hogy melyik általunk feldolgozott esetről hiányoltak videókat az elmúlt fél évben. Ezeket közben pótoljuk. A javaslatokat az info (kukac) 112press.hu címre várjuk.-
Egy ideje a képen is látható jelzés fogadja a 86-os és 87-es utak közös szakasza felől érkezőket, Szombathely határában. Aki nem ismerős a környéken, az jó eséllyel elrontja, melyik utakat jelölik a számok. Az M86-os rendben van, de vajon hányas számú utat jelöli a másik felfestés?
A helyes válasz a 87-es főút, de nem lehet hibapontot felróni annak sem, aki esetleg a 37-es utat tippelte volna. Az utóbbi azonban Miskolcot köti össze Sárospatakkal, azaz az ország másik felén található.
Más gond is akad a felfestéssel
Ahogyan az látszik, a belső sávra festették fel az M86-os jelzést, míg a külső sáv a kopott 87-est mutatja. Emiatt tapasztalhatják a közlekedők minden nap, hogy kamionok, buszok, személyautók sorolnak át a belső sávba, mivel a sofőrök az autóútra akarnak ráhajtani. Gyakorlatilag azonban mindkét sáv az M86-osra visz, a 87-es főút külön lekanyarodósávot kap később.
Előtte viszont még van nagy útirányjelző tábla is a két sáv felett. A belső az M86-ost mutatja, a külső sáv feletti pedig a 87-es és 89-es főutat jelzi. Aki eddig nem tért át a belső sávba és nem használ sávokat is jelző navigációt, az itt besorol a belső sávba, ha az M86-oson akar tovább közlekedni.
Tovább hajtva azonban a két addigi sáv mellett megjelenik egy kihajtósáv is, ahol a 87-es és 89-es utak felé lehet tovább haladni. A megtévesztett sofőrök itt a belső sávból visszasorolnak a külső sávba.
Az elsőként mutatott képnél hasznos és célszerű lenne feltüntetni a külső sávban is az M86-os jelzést, a 87-essé visszaalakított jelzés "felett", így sok jármű nem sorolna át feleslegesen a belső sávba.
Érdekesség, hogy aki az ellenkező irányból, Répcelak felől érkezik az M86-os autóútról, annak a külső sávból valóban a 87-es főút lehajtója lesz, míg a belső sáv tart a 86-os és 87-es főutak közös szakasza felé, amit a Zanati úti körforgalomnál ér el.
Ez még akkor is így van, ha az M86-os autóút vége után, a 87-es főút becsatlakozását követően a 26-os kilométerszelvényben a tábla azt jelzi, hogy a jármű már a 86-os és 87-es főutak közös szakaszán halad, azonban a 86-os főút a Zanati úti körforgalomnál Szombathely-Zanat irányába halad tovább, nem az M86-os felé, így erre a pár száz méterre nem igaz, hogy ez a két főút közös szakasza.
Úgy tűnik, a hiányos felfestés halmozottan érinti ezt az útszakaszt, hiszen a fenti képen látható helyhez a Zanati úti körforgalmon keresztül vezet az út, arról pedig már évek óta megy a vita, hogy hány sávosnak minősül valójában a nevezett körforgalom, ahova több behajtó is két sávon vezet be, de az egykor felezővonallal korrekten jelzett sávoknak már nyoma sincs.
Fotók: 112Press / Google Maps Videó: 112Press
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.