Balesetmentes világról álmodik a Delphi
A XXI. században egyre több fejlesztés igyekszik minimálisra csökkenteni a balesetek számát, a Delphi közleményében ezekből villant fel néhányat.
Három hónappal a 2015. évi CES kiállításon történt bemutatást követően, a Delphi önjáró járműve sikeresen tette meg leghosszabb, automatizált vezetésű útját Észak-Amerikában, San Francisco és New York közt. Az idei, CES 2016 kiállításon a Delphi az aktív biztonságot és az önjáró vezetést a következő lépcsőfokra emelő, továbbfejlesztett technológiáit mutatja be, amelyek a V2E – a járművek és minden más közti kommunikáció – jellemzőit is felvonultatják.
A legkorszerűbb szoftver-, és hardvertechnológiák felhasználásával, a Delphi járműve az utakra, a közúti táblákra, a közlekedési lámpákra, a közlekedő járművekre, sőt a gyalogosokra vonatkozóan is képes információkat fogadni.
„Egy, teljes egészében balesetmentes világ a célunk” – nyilatkozta Jeff Owens, a Delphi műszaki igazgatója. „A megvalósításhoz szükség lesz majd az aktív biztonság rendszerelemeinek, a szenzorok összeépítésének, a csatlakozási platformok és a fejlett szoftverek összehangolására. A Delphi már bebizonyította, hogy a piacon jelenleg az egyetlen vállalat, amely, valamennyi említett rendszerelem megfelelő kombinációjával rendelkezik.”
A CES szakkiállításon bemutatásra kerül a Delphi, önjáró járműve, amely a V2E technológiákat sorakoztatja fel, köztük:
- A járművek közti kommunikáció technológiája: A Delphi járműve képes a jármű valamennyi, a közvetlen környezetében lévő járművet érzékelni és észleli, mikor egy szomszédos jármű hirtelen a Delphi járművének sávjába akar átsorolni.
- A jármű és gyalogos közti kommunikáció technológiája: Az okostelefon egyik speciális chipjének felhasználásával, a járművet a közúti forgalomra nem figyelő, a telefonjaikkal foglalatoskodó gyalogosokra figyelmezteti.
- A jármű és közlekedési lámpa közti kommunikáció technológiája: A célorientált rövid távolságú kommunikáció (DSRC) technológia segítségével, a Delphi járműve felismeri a Las Vegasban telepített közlekedési lámpák helyét, valamint előre jelzi a sárga és piros jelzéseket.
- Be nem látható kereszteződések: A Delphi járműve azon közlekedési helyzeteket is kezeli, amikor a közutak szokatlan szögből keresztezik egymást, így a járművezető nem láthatja a szembe közeledő járműveket.
- Utazásmegosztás: A járművezető családja és barátai értesítést kaphatnak a gépjármű aktuális hollétéről, így meg tudják kérni a vezetőt, hogy őket is vegye fel és vigye el.
Miközben a valóban önjáró vezetés megvalósítása hosszú távú, jövőbeni fejlődés eredménye, a Delphi jelenleg is olyan korszerű rendszereket tervez és gyárt, amelyek a kamerák, a radarok, a szenzorok és a szoftverek integrálásával növelik a közúti biztonságot. A jövő évben, az iparágban legelsőként, mint eredeti gyári berendezés, a Delphi V2V technológiája megjelenik a 2017 Cadillac CTS Super Cruise rendszerében.
A CES kiállításon a Delphi bemutat egy másik, az iparágban elsőként bevezetendő fejlesztést is, az aftermarket piacára szánt, V2V – a járművek közti kommunikáció technológia egyik fejlesztését, amely lehetővé teszi, hogy valamennyi ilyen rendszerelemmel felszerelt jármű képes legyen az egymással történő kommunikációra– és a technológia ne csupán azon járművekben jelenjen meg, amelyekbe ezeket az egységeket már a gyárban beszerelték.
A Delphi a legújabb fejlesztései közül számos technológiát bemutat a CES kiállításon, köztük egy érintésmentes technológiákkal ellátott vezetőülést és egy 3D-s műszerfali kijelzőt.
A Delphi érintésmentes technológiákkal ellátott vezetőülése rejtett infravörös kamerát alkalmaz a szemmozgás nyomon követése érdekében, hogy érzékelje, mit néz a járművezető, és kikövetkeztesse, az infotainment rendszer milyen tevékenységet hajtson végre. A vállalat 3D-s műszerfali kijelzője többrétegű grafikus technológiát alkalmaz egy exkluzív, fokozott vezetési élmény létrehozása érdekében.
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.