Gyalogátkelőhelyen tekert Ford elé egy fiatal fiú Szombathelyen
Az autó vezetője a körforgalomból kihajtva a járdán a menetirány szerinti jobb oldalról érkező babakocsis anyukára figyelt, közben egy fiatal fiú balról betekert a haladó autó elé.
Szerencsés kimenetelű, személyi sérülés nélküli közlekedési baleset történt a szombathelyi Körmendi úton, kedden délután, a Savaria Plaza mellett.
A körforgalomból kihajtó Fordot vezető középkorú férfi elmondta, hogy balról nem látott érkező gyalogost, viszont a menetirány szerinti jobb oldalról, a bevásárlóközpont felől egy anyuka érkezett, babakocsival. A sofőr úgy ítélte meg, hogy még biztonságosan elhaladhat az érkező gyalogos előtt, mert még távolabb volt az átkelőtől.
A férfi ezért gyorsított, viszont közben a menetirány szerinti bal oldalról érkezett egy fiatal fiú, kerékpáron, aki a haladó autó elé tekert a kijelölt gyalogátkelőhelyen.
A Ford vezetője a fékre lépett, de az autó lökhárítója fellökte a fiút, aki elesett.
A sofőr azonnal kiszállt és visszatartotta a biciklist, aki szeretett volna eltekerni, nehogy az édesapja megtudja, mi történt. A sofőr viszont ragaszkodott hozzá, hogy a mentők megvizsgálják a biciklist. Ez meg is történt, de a fiút nem kellett kórházba szállítani. Az édesapja mellett azt mondta nekünk, hogy legközelebb tolni fogja a kerékpárját a kijelölt gyalogátkelőhelyen.
Bár az átkelő mellett kerékpáros átvezetés is van, de az érintett átkelőnél a patak irányából behajtani tilos tábla vonatkozik a kerékpárosokra, míg a Plaza irányából elsőbbségadás kötelező tábla figyelmeztet arra, hogy a kerékpáros akkor tekerhet át az átvezetésen, ha a Körmendi úton nem érkezik másik jármű.
A gyalogátkelőhelyen pedig csak akkor van elsőbbsége a kétkerekűvel érkezőnek, ha leszáll és áttolja a biciklijét, azaz gyalogosan kel át.
A rendőrség vizsgálja a baleset körülményeit.
Különös teóriák
Egy kerékpáros férfi a helyszín mellett kifejtette, hogy minden esetben az autóvezető a hibás, hiszen bármi is halad át a kijelölt gyalogátkelőhelyen, az autósnak elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, biciklisnek, motorosnak, még akkor is, ha azok a nyeregben ülve gyorsan érkeznek az átkelőhöz.
A férfi gunyorosan jelezte, hogy ez nem igaz, mert elmondása szerint ő negyven éve ezt alaposan megtanulta. A Fordra bökve pedig azt mondta, hogy nem 80-nal kellene száguldozni városban és akkor nem történnének ilyen balesetek.
Arra a felvetésre, hogy retinába ültetett traffipax nélkül is biztosra vesszük, hogy a körforgalomból nem 80 kilométer/órás sebességgel hajtott ki a Ford és egy akkora sebességnél történt elütésnek más nyoma lenne a sérültön, a férfi már azzal válaszolt, hogy Senna is simán ki tudna hajtani 80-nal egy ilyen körforgalomból. Mi viszont nem láttuk további értelmét ennek a beszélgetésnek, így elengedtük a fülünk mellett az újabb gunyoros megjegyzést.
Olvasóinkhoz fordulunk...
Segítséget kérünk ahhoz, hogy folytathassuk azt a munkát, amit olvasóink, nézőink megismerhettek az elmúlt 13 évben, több ezer helyszíni tudósítás során, politikamentesen. Saját fotókkal, videókkal, adatokkal mutattuk be a legtöbb esetet, szenzációhajhász felütések és mesterséges intelligencia által írt közhelyek nélkül. Közösségi oldalunkon nem tiltjuk, nem töröljük azoknak a hozzászólásait, akik más véleményen vannak, mint mi, vagy kritikát fogalmaznak meg. És csinálunk még sok olyasmit, amiről rendszerint nem számolunk be, de megkönnyíti a közlekedők dolgát, vagy segítséget jelent a káresetek részeseinek.Ha Ön, kedves nézőnk, olvasónk hasznosnak tartja azt, amit csinálunk és megteheti, akkor kérjük, hogy támogassa a munkánkat!
Revolut Revtag: @112press
Támogatás bankkártyával, Google Pay-jel: kattintson ide!Banki átutalás:
MBH Bank: 10300002 - 10636033 - 49020010
Megjegyzés: TámogatásKöszönjük a hozzájárulást!
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.