Szerző: TM Fotó: Kőszegi Mentőállomás
Frissítve: 2015. december 30.
Itt a magyarázat arra, miért 12 éves mentőautók váltják a 13 éveseket Kőszegen
A jelenlegi kőszegi mentőállomás műemlék épületben található, ami sok mindenben megköti a használók kezét. Jövőre azonban már megépülhet az új garázs és onnantól nincs akadálya az új járművek érkezésének.
Elfogadható magyarázatot kaptunk arra, miért nyugdíjkorhatár előtt álló autókat kap Kőszeg a 13 éves kort elért és ezért kötelezően kivonandó mentőautói helyett. Mint azt megtudtuk, a mentőállomás jelenleg egy műemlék épületben található, ami ebben az esetben inkább hátrány, mint előny, hiszen minden felújításhoz engedélyre van szükség, pedig jelen esetben nem csak felújításra, hanem átépítésre is szükség lenne.
A jelenlegi garázsokba ugyanis csak a most használt Toyoták méretének megfelelő járművek férfnek be, nagyobbak nem. A mentőszolgálatnak már kész tervei vannak az udvaron felépítendő, fűthető garázsra és ez 2016-ban meg is valósulhat, a most 12 évesen érkező járművekkel pont ezt az egy évet lehet kihúzni. Mint megtudtuk, a jó állapotú Toyoták megszerzése nem is volt egyszerű.
Az is kiderült, hogy Kőszeg már kaphatott volna új, modern mentőautót, ha lett volna megfelelő méretű garázs, amibe befér. A jelek szerint jövő ilyenkorra már "sárgulhat" a kőszegi mentőpark.
Korábban írtuk
A Kőszegi Mentőállomás búcsúzik a középső és jobboldali mentőjárműtől, mert azok elérték a 13 éves korhatárt, ami után már nem használhatók. 2011-ben egy rendeletmódosítás tolta ki 10-ről 13 évre a mentőautók maximális életkorát.
Kőszeg két 12 éves Toyotát kap a kieső 13 éves járművek helyett.
Fotó forrása: Kőszegi Mentőállomás
Néhány hónapja még szerettünk volna vidám szilveszteri bejegyzéssel búcsúzni az évtől, de aztán észrevettük, hogy néhány bejegyzésünknél magyarázkodnunk kell, hogy nem, nem hülyeségből írtunk dolgokat. Jelezzük, ez sem szilveszteri bolondozás.
Nem mondjuk azt sem, hogy a 12, vagy 13 éves Toyoták roncsok lennének, hiszen folyamatosan karbantartott járművekről van szó. De egy több százezer kilométert futott autónál már nagyobb a meghibásodás veszélye. Csakhogy lerobbanás esetén nem a meccset, vagy a megbeszélést kési le valaki, hanem emberélet múlhat azon, ha a mentő nem ér oda valahová időben, vagy a kórház felé áll meg a jármű. (Volt ilyenre is példa, amikor súlyos sérülttel robbant le mentőjármű, szerencsére az illető azóta felépült.) De ne csak a járművekről beszéljünk, az sem mindegy, milyen környezetben kell dolgozniuk, pihenniük a mentőknek.
A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá.
Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.
A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje.